معاون هماهنگی استانداری خراسان رضوی:

جهاد فرهنگی نیاز جامعه است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: جهاد نیاز جامعه است و امروز جهاد و مبارزه، نقش‌آفرینی در میدان فرهنگ است و کتابداران به‌عنوان سربازان این جبهه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۵۵۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷ - 21November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتابدار با حضور حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، منتخبین حوزه‌های مختلف، خیرین، خانواده شهدا و جمعی از کتابداران امروز در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تقارن هفته بسیج با هفته کتاب را ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد این تقارن سرمنشأ اتفاقات موثری در حوزه فرهنگ عمومی شود.

وی اظهار داشت: امروز نظام مقدس اسلامی در شرایطی قرار دارد که باید در مقابل یاوه‌گویی‌های نظام سلطه ایستادگی کنیم.

این مسئول افزود: جهاد نیاز جامعه است و امروز جهاد و مبارزه، نقش‌آفرینی در میدان فرهنگ است و کتابداران به‌عنوان سربازان این جبهه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن با در نظر گرفتن رشد فضای مجازی در جوامع سعی دارد مردم را دچار حس کاذب کند اما کتابداران در کتابخانه‌های عمومی که بعضا با محدودیت و محرومیت‌های خاصی مواجه هستند می‌توانند در مسیر تربیت انسان‌های فکور و فهیم نقش داشته باشند.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: کتابداران مجاهدان عرصه جنگ نرم هستند و مراجعین به کتابخانه سربازانی هستند که شما به عنوان افسران جبهه دانایی باید نحوه نبرد در این میدان را به آن‌ها بیاموزید. دشمن به دنبال تربیت کاذب است در حالیکه کتابداران بدنبال تربیتی اصیل سازنده و پر ثمر هستند.

وی از کتابخانه‌ها به‌عنوان سنگرهای بزرگ در عرصه فرهنگ یاد کرد و گفت: مسئولین باید نسبت به کار و نحوه فعالیت شما آگاهی بیشتری داده باشند. نهاد کتابخانه‌های عمومی سازمان اصلی حوزه کتاب و کتابخوانی است اما به این بدان معنا نیست که دیگر سازمان‌ها نقشی در این حوزه ندارند، اگر امروز با مشکلاتی در حوزه کتاب و کتابخوانی مواجه هستیم همه باید با همراهی و هم‌افزایی به دنبال رفع آن باشیم.

این مسئول پیشنهاد انجام پژوهشهای علمی در خصوص بررسی مشکلات و معضلات ارتباط مردم با کتاب را مطرح کرد و افزود: امروز برای نجات کشور و رسیدن به قله تمدن اسلامی باید از شاهراهی به نام کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

گنابادی‌نژاد ضمن تقدیر از جامعه کتابداران که چراغ کتاب و کتابخوانی را روشن نگاه داشته‌اند، از آنان به‌عنوان مجاهدین عرصه کتاب و کتابخوانی در مسیر آرمان‌های شهیدان یاد کرد.

وی همچنین پیشنهاد تعیین زنگ کتابخوانی در مدارس و تهیه سند کتاب برای تعیین نقش همه دستگاه‌های اجرایی برای تبدیل کتاب و کتابخوانی به هویت خراسان رضوی را مطرح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار