معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت توجه به بُعد نرم‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام/ «شهادت» ناجی ملت‌هاست

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: پرداختن به حوزه سخت‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام مهم است اما بیش از آن، باید به نرم‌افزار و محتوای آن توجه داشت چراکه اگر یادمان‌های شهدای گمنام به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و معنوی از بُعد نرم‌افزاری فعال شوند موانعی که در حوزه سخت‌افزاری وجود دارد برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ - 07December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، هشتمین نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: امروز هرآنچه فرصت در اختیار ماست به برکت ایثار و ازخودگذشتگی شهدا به دست آمده است.

وی افزود: احداث یادمان‌‌های شهدای گمنام موضوعی نیست که از توان مجموعه‌های مردمی و دولتی خارج باشد؛ بر همین اساس باید از ظرفیت‌های استانی و محلی در راستای احداث و تکمیل این یادمان‌ها در سطح استان که هنوز برای ساخت آن اقدامی صورت نگرفته و یا نیمه‌تمام است، استفاده کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه در حوزه یادمان‌های شهدای گمنام باید پیام و ارتباط آن با جوانان و فعالان اقتصادی و همچنین پیام فرهنگی، معنوی و انقلابی این یادمان‌ها مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: پرداختن به حوزه سخت‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام مهم است اما بیش از آن، باید به نرم‌افزار و محتوای آن توجه داشت چراکه اگر یادمان‌های شهدای گمنام به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و معنوی از بُعد نرم‌افزاری فعال شوند موانعی که در حوزه سخت‌افزاری وجود دارد برطرف خواهد شد.

ضرورت پرداختن به بُعد نرم‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام/ «شهادت» ناجی ملت‌هاست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تعیین تکلیف نقاطی که برای احداث یادمان شهدای گمنام هنوز اقدامی صورت نگرفته و یا نیمه‌تمام است اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این بررسی را انجام دهد تا در فرایند همراهی‌ها، پشتیبانی‌ها و الزامات مربوط به اداره‌کل در حوزه‌های مختلف موانعی وجود نداشته باشد، بعد از آن جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی و همچنین مسئولین ارشد استانی مرتبط با نقاطی که شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند برگزار شود چراکه توقف در حوزه احداث یادمان‌های شهدای گمنام هیچ توجیهی ندارد.

گنابادی‌نژاد با اشاره به میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در دهه فاطمیه، گفت: برای میزبانی از شهدای گمنام در سطح استان، مراکز دانش‌آموزی، مجموعه‌های دانشگاهی منتسب به بانوان و همچنین مراکز تجاری با توجه به نقش اصناف در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همراهی با این قشر از جامعه با انقلاب در مقاطع مختلف مورد توجه قرار گیرند.

این مسئول تصریح کرد: شهادت ناجی همه ملت‌ها و امت‌ها در برهه‌های مختلف تاریخی بوده است. امیدواریم بتوانیم نقش خود را در تکریم شهدای گمنام به خوبی ایفا کنیم و میزبانی از شهدای گمنام را که از سال‌های قبل در سطح استان جریان داشته تکمیل و تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت راه‌اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس فصل ویژه‌ای در راستای شناسایی و ارتقا ظرفیت‌های نوجوانان دیده شود و در انجمن نویسندگان، نوجوانان در قالب راه‌اندازی باشگاه نوجوانان مورد توجه قرار گیرند.

ضرورت پرداختن به بُعد نرم‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام/ «شهادت» ناجی ملت‌هاست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: انجمن نویسندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در حوزه برنامه‌ریزی، هماهنگی، رشد و ارتقا کتابخوانی و استفاده حداکثری از کتب دفاع مقدس در سطح استانی، ملی و بین‌المللی اهتمام داشته باشد.

گنابادی‌نژاد بیان داشت: از فن‌آوری‌های نوین علمی، هنری و فنی در عرصه‌های نویسندگی، نشر، چاپ و اطلاع‌رسانی در حوزه ادبیات دفاع مقدس استفاده شود.

این مسئول ابراز داشت: اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ظرف یک هفته نظرات خود را در خصوص طرح انجمن نویسندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اختیار رئیس هیئت مؤسس این انجمن قرار دهند تا با استفاده از پیشنهادات اعضا، ویرایش لازم صورت بگیرد و در جلسه‌ای با حضور متولیان این حوزه طرح ارائه و بعد از تصویب جهت اجرا از طرق سلسه مراتب ابلاغ شود.

وی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را لازم و ضروری دانست و گفت: در این گرامیداشت‌ها، نوآوری و ابتکار در برنامه‌های پیش‌بینی شده مورد توجه قرار گیرد که با تحقق این مهم دستاوردهایی بیشتر از آنچه تاکنون به دست آمده، حاصل می‌شود.

ضرورت پرداختن به بُعد نرم‌افزاری یادمان‌های شهدای گمنام/ «شهادت» ناجی ملت‌هاست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استانی و محلی با ظرفیت‌های مختلفی که در اختیار دارند در جهت برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی از برنامه‌های میزبانی از شهدای گمنام در دهه فاطمیه، پاسداشت حماسه نهم و دهم دی و همچنین روز ملی مقاومت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اقدام کنند. امیدواریم با نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها ویژه‌برنامه‌های بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: با توجه به ظرفیت جوانان، به این قشر در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت میدان داده شود تا خود برگزار کننده برنامه‌ها باشند.

این مسئول در پایان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت حماسه‌سازان هویزه تصریح کرد: رویدادهایی که در دفاع مقدس به وقوع پیوسته حامل پیام‌های مختلفی است لذا دستگاه‌ها و ساختارهای استانی در سایه تعامل و هم‌افزایی در جهت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت تلاش کنند چراکه پاسداشت این حماسه تداوم‌بخش انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار