شهید محمد منتظری در معراج الشهدا شناسایی شد؛

همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشید/ قناعت انسان را به اوج می رساند

معراج الشهدا اوج عشق و دلداگی است که با حضور شهیدان می توان آن را با تمام وجود درک کرد.
کد خبر: ۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱ - 04November 2013

همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشید/ قناعت انسان را به اوج می رساند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید محمد منتظری فرزند علیمحمد یکی از شهدای تازه تفحص شده طی عملیات برونمرزی اخیر است که هویتش به تازگی شناسایی شده است. امروز خانواده این شهید با حضور در معراج الشهدای تهران گل لاله خود را شناسایی کردند.

مادر مدام ذکر یا حسین بر لب داشت و می گفت: خدایا فرزندم را در راه قرآن و اسلام تقدیم تو کردم. مادر تمام وجودش با عشق به امام حسین (ع) عجین شده بود و لیلاوار برای علی اکبرش سوگواری می کرد.

وی از دوران کودکی شهید صحبت می کرد و اینکه او انسانی قانع بود و هرگز تمایلی به زیاده خواهی نداشت. معتقد بود انسان با حرص و طمع به سوی نابودی می رود.

عشق به شهادت در وجودش ریشه داشت و هر بار که عملیاتی انجام می شد از خدا آرزوی شهادت می کرد و می گفت شهادت لیاقت و سعادت می خواهد.

مادر از سفارش ها و توصیه های فرزندش به خانواده گفت و اینکه محمد از همه به ویژه خانواده خودش می خواست هرگز ولایت فقیه را تنها نگذارید و قدر امام و انقلاب را بدانید.

او از جوانان خواست تا تداوم دهندگان راه شهدا باشند و با اعمال و رفتارشان حامی ولی فقیه و اسلام باشند و هرگز اجازه ندهند در هیچ شرایطی دشمن خللی بر انقلاب وارد کند.

برادر شهید که لباس روحانیت بر تن داشت از حقانیت اسلام و مقام شهدا می گفت و راه شهدا را راه امام حسین (ع) عنوان کرد و اینکه انقلاب و نهضت خمینی برگرفته از قیام عاشورایی و حسینی است.

احمد منتظری برادر روحانی شهید محمد منتظری به یاد دوران دفاع مقدس از حاضران خواست تا با شعار یا حسین شهید را همراهی کنند.

او همچنین سینه زنان می گفت این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست.

کجایید ای شهیدان راه خدایی    بلاجویان دشت کربلایی ......

پدر که چهره ای نورانی داشت نگاه عاشقانه بر فرزندش دوخته بود و انگار پدر و پسر در خلوت خود رازها و حرف های نگفته را برای هم بازگو می کردند.

از بدو ورود پدر شهید محمد منتظری، او مدام ذکر بر لب داشت و مدام اسماء الهی را بر زبان می راند.

پدر با خدای خود نجوا می کرد و اسماعیلی  که در راه خدا قربانی کرده بود با شادی به معبود و معشوقش می سپرد.

نگاه پدر سرشار از عشق و سخن بود حرف هایی که در طول 28 سال در دل پدر مانده را یک به  یک برای فرزندش می گفت.

پدر از خصلت های خوب فرزندش می گوید و اینکه احترام به والدین از نکات مورد توجه و مهم در زندگی محمد بود که حتی آن را به دوستانش نیز سفارش می کرد.

خواهران شهید نیز زینب وار دور برادرشان می گشتند و از او میخواستند تا در محشر شفاعت آن ها را بکند.

خواهر می گوید شهید سر ندارد و مانند سالار شهیدان سرش را در راه اسلام و مکتب قرآن فدا کرده تا اسلام جاودانه بماند.

مداحی خانواده شهید و سروده هایی در باب حضرت قاسم و علی اکبر امام حسین شور و حال خاص و معنوی به آن مکان مقدس داده بود.

ورود او به خاک وطن همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان شده بود و عشقش به اباعبدالله در زمان شهادت و خاکسپاریش نیز وجود داشت.

مادر می گفت: محمد همزمان با فرارسیدن ایام محرم به خاطر عشق و ارادتش به فرزند فاطمه از هیچ تلاشی فروگذار نبود و برای بستن تکیه و کار کردن در هیئت عزاداری سالار شهدا با عشق فعالیت می کرد و شب و روز برایش معنا نداشت.

در پایان مراسم پدر شهید دعای فرج را قرائت کرد و برای طول عمر رهبری دعا خواند. او در پایان دعایش همه را دعا کرد. فرزندش را با همرزمانش تنها گذاشت.

شهید محمد منتظری فرزند علیمحمد متولد 1346 تهران است که در سال 1364 و طی عملیات والفجر8 در منطقه فاو به شهادت رسیده و اکنون پیکر پاک و مطهر این شهید 18ساله بعد از گذشت 28 سال به میان خانواده خود بازگشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار