سرلشکر صفوی تأکید کرد؛

همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض با کشورهای همسایه

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض بین ایران و کشور‌های همسایه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 13December 2022

سرلشکر صفویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در نخستین همایش ملی رویکرد‌های نوین در مدیریت مرز اظهار داشت: دشمنان ما، ایران را بهتر از ما می‌شناسند و می‌دانند، ایران چقدر قدرتمند است؛ آن‌ها موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک ایران را به خوبی می‌شناسند.

سردار صفوی با بیان اینکه امنیت کشور‌ها از مرز شروع می‌شود، افزود: کشوری قدرتمند است که در مرز قدرتمند باشد و اگر کشوری مرزهایش را کنترل کند، اقتصاد کشورش را کنترل می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: گذشت زمان نه‌تنها از اهمیت مرز‌ها کم نکرده، بلکه این اهمیت را بیشتر هم کرده است.

وی با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی باعث افتخار ایران است، اظهار داشت: فعالیت دستگاه انتظام‌بخش کشور در طول سال‌های فعالیت خود با علم و خردمندی بوده است.

سرلشکر صفوی همچنین عنوان کرد: هدف کلان دشمنان ایران این است که مردم را ناراحت و عصبانی کنند و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده‌اند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه گفت: اکنون ما در سال پنج میلیون گردشگر خارجی داریم، اما ظرفیت این را داریم که تا ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را هم میزبانی کنیم.

وی افزود: توسعه سواحل مکران به سمت اقیانوس هند، توسعه بنادر و راه‌آهن، ترانزیت کالا از بندر چابهار به سمت افغانستان، آسیای مرکزی و روسیه، انتقال خطوط نفت خام از جزیره خارگ به بندر جاسک و کاهش وابستگی به تنگه هرمز، ترانزیت کالا، برق، مخابرات و سوخت به افغانستان، به نتیجه رسیدن خط لوله گاز ایران-پاکستان، هندوستان و برقراری روابط اقتصادی-سیاسی و تجاری با پاکستان فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ژئوپلتیکی فلات ایران است.

سردار صفوی تأکید کرد: ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی-امنیتی داریم و مهم‌ترین موضوع برای رسیدن به این مهم، دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت می‌آورد؛ چراکه امنیت دوطرفه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بهتر بود که دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض فی‌مابین ایران و کشور‌های همسایه همت می‌کردند.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: در قرن کنونی شاهد تغییر و تحول و جابه‌جایی مفاهیم امنیت و قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستیم و اگر ما اصول برخورد با قدرت‌های بزرگ را در سیاست خارجی، هوشمندانه انتخاب کنیم، آنگاه کشورمان در چرخه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی در جهان رشد بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها