برگزاری رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی گیلان

رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی استان گیلان امروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ - 13December 2022

برگزاری رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، در آستانه فرارسیدن فصل زمستان، رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی گیلان امروز برگزار شد.

سردار «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی استان گیلان در این مراسم هدف از اجرای طرح زمستانی را تسهیل و تسریع در عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش تصادفات و کنترل ایمنی جاده‌ها دانست و اظهار داشت: این طرح از فردا ۲۳ آذر با هدف پیشگیری از انسداد مسیرها، مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی برای کاهش تصادفات در گردنه‌های برف‌گیر و جاده‌های گیلان با مشارکت پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر و امداد خودرو آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانه یگان‌های امدادی تا ۲۰ اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: در این طرح ۶۵ تیم پلیس و هزار و ۶۹۷ نیروی خدمات‌رسان و امدادی در جاده‌های گیلان مستقر هستند و به رانندگان و در راه ماندگان خدمات رسانی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان به افزایش بیش از ۳ درصدی سفر‌های زمستانی پارسال اشاره کرد و گفت: زمستان پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های گیلان تردد کردند.

«حسین مصطفی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این رزمایش با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ابراز داشت: خدمت به مردم و برقراری امنیت و آرامش در تمام ارکان جامعه از اهداف اصلی انقلاب است و حضور نیرو‌های پلیس، جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس در جاده‌ها در فصل زمستان، بیانگر اهمیت تأمین ایمنی تردد‌ها و امدادرسانی در حوادث احتمالی است.

«غلامعلی نیک‌فهم» سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم گفت: ۵۴۲ نیروی راهداری در قالب ۶۰ تیم برای پیشگیری از حوادث احتمالی در جاده‌های برفگیر استان مستقر شدند که ۵۷ تیم عملیاتی و ۳ تیم پشتیبانی است.

وی با اشاره به ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در گیلان متذکر شد: ۳۹۱ دستگاه ماشین برف روبی و سنگین در مدت اجرای طرح زمستانی آماده خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین از تمهیدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مواقع یخبندان و تجهیز راهدارخانه‌ها به ماسه و نمک در زمان بارش برف خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار