دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

واکنش شهید «علی‌اصغر سلیمانی» به گزارش کذب رادیو عراق/ خصوصیات مدیر قرآنی در رفتار شهید

جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور به دیدار خانواده شهید و مدیر قرآنی «علی‌اصغر سلیمانی» از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رفته و به بیان خاطراتی از وی پرداختند.
کد خبر: ۵۶۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰ - 14December 2022

روایتی از کار قرآنی یک شهید بدون اجبار اداریبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور به نیابت از قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی در جریان دیدار‌های هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی، به دیدار خانواده شهید و مدیر قرآنی «علی‌اصغر سلیمانی» از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رفتند.

در این دیدار یکی از دوستان و نزدیکان شهید گفت: بحثی که قرآن بعد از ایمان و هجرت بر آن تکیه دارد، موضوع جهاد است. همین هجرتی که سربازان دین از خانه و خانواده دل بکنند ارزشی بزرگ دارد.

وی گفت: شهید سلیمانی مسوولیت دارالقرآن نداجا را برعهده داشت. برای مسابقات که می‌آمدیم اساتید بزرگواری بودند که این عزیز را مورد توجه قرار می‌دادند و در راس آنان استاد اربابی بود. شهید سلیمانی خالصانه کار می‌کرد، اخلاق خوبی داشت و همیشه خنده روی لبش بود.

استاد رحیم قربانی نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت نیز در این دیدار بیان کرد: خصوصیات ایشان مثل پیگیر بودن و بسیجی وار پای کار ایستادن در مدیران ما خالی است.

پسر شهید با اشاره به خصوصیات پدرش بیان کرد: سال ۱۳۸۲ که به تهران آمدیم و ماه رمضان همان سال پدر داخل ستاد، محفل انس با قرآن برگزار کرد. آن زمان قاریان مصری زیاد به ایران می‌آمدند، پدر با رابطین این قاریان صحبت می‌کرد و آنان را به ستاد می‌آورد. آن سال چهار قاری مصری را آورد. در بندرعباس خارج از کار سازمانی جلسات خانگی قرآن برگزار می‌کرد و یک پذیرایی ساده را قانون جلسه کرده بود، این کلاس‌ها خودجوش و بدون نامه نگاری و دستورات اداری بود.

وی تصریح کرد: ایشان مجری هم بود، چندین برنامه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضور داشتند را اجرا کرد، هم شاعر و هم نویسنده بود. چند جلد کتاب شعر دارد و قلم خوبی داشت. بیش از ۹۶ ماه سابقه حضور در عملیات‌های دفاع مقدس را داشت از جمله عملیات هدف قرار دادن سکو‌های البکر.

پسر شهید سلیمانی گفت: در برنامه شبکه استانی گیلان تعریف کرد وقتی سکو‌های عراق را هدف قرار دادیم داشتیم رادیو بغداد را گوش می‌کردیم که می‌گفت ناو‌های ایرانی ناجوانمردانه ما را هدف قرار دادند و این ناو‌ها را به قعر دریا فرستادیم که از این صحبت رادیو به خنده افتادیم. همه این حضور در خفا بود و جایی مطرح نکردند ما زمانی فهمیدیم که کارت معافیت گرفتیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها