صنعاء: ائتلاف ریاض به دنبال هیچ آتش‌بس یا صلحی نیست

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که نیرو‌های مسلح تدابیری اتخاذ کرده است که با نزدیک شدن به حاکمیت دریایی یا هر تحولی که تهدید یا خدشه‌ای برای حاکمیت ملی باشد، با قدرت برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ - 13December 2022
صنعاء: ائتلاف ریاض به دنبال هیچ آتش‌بس یا صلحی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز سه‌شنبه تأکید کرد که امنیت دریایی آب‌های منطقه‌ای یمن، اولویت این کشور در مرحله آتی است.
 
خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از العاطفی گزارش داد، تنگه باب المندب، خلیج عدن و مجمع الجزایر سقطری، متعلق به یمن است و تحت حاکمیت این کشور قرار دارد.
 
وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تدابیری اتخاذ کرده است که بر اساس آن، با نزدیک شدن به حاکمیت دریایی یا هر تحولی که تهدید یا خدشه‌ای برای حاکمیت ملی است، با قدرت برخورد خواهد کرد؛ لذا این نیروها، شیوه‌هایی را برای ادب کردن کسانی در نظر دارد که دست به غارت می‌زنند و حقوق ملت یمن را زیر پا می‌گذارند.
 
العاطفی با بیان اینکه این «شیوه‌های تأدیبی» در زمان مناسب اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: ما گزینه‌هایی داریم که اگر به آن متوسل شویم، هیچ خرده‌ای بر ما گرفته نخواهد شد؛ زیرا همه راه‌هایی را که می‌توانست به پایان مثبت ختم شود، ارائه کردیم، ولی دشمن ابایی ندارد از اینکه بر خلاف این مسیر حرکت کند».
 
وی ضمن انتقاد از اقدامات خصمانه، تخریبی و توطئه علیه ملت یمن، عنوان کرد، ائتلاف متجاوز در پی هیچ نوع صلح یا آتش‌بسی نیست و آمادگی ندارد که در راستای ثبات و صلح در منطقه حرکت کند.
 
وزیر دفاع یمن با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در میان مردم این کشور و نابودی هویت یمن، در پایان گفت: نیرو‌های مسلح هرگز اجازه نخواهد داد که به بافت اجتماعی مردم این کشور آسیبی وارد شود. به کشور‌های متجاوز نیز می‌گوییم که با دقت، تمامی تلاش‌های مذبوحانه آنان برای ناامید کردن نیرو‌های یمن را زیر نظر داریم. اگر به این مسئله ادامه دهند، پاسخ مناسب خواهیم داد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها