وزیر دفاع یمن:

نیرو‌های مسلح یمن آماده مقابله با هرگونه تجاوز سعودی‌ها هستند

وزیر دفاع یمن گفت: نیرو‌های مسلح این کشور آمادگی کامل برای مقابله قاطع با هرگونه عملیات خصمانه را دارند.
کد خبر: ۵۶۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 26December 2022

نیرو‌های مسلح یمن آماده مقابله با هرگونه تجاوز سعودی‌ها هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «محمد ناصر العطیفی»، وزیر دفاع یمن روز یکشنبه از آمادگی نیرو‌های مسلح این کشور برای مقابله قاطع با هرگونه عملیات خصمانه از سوی ائتلاف متجاوز و یا عوامل وابسته به سعودی خبر داد و اظهار داشت: «متجاوزان در حال حاضر در حال ساماندهی وضعیت خود و آماده سازی برای ادامه تجاوزات و تثبیت حضور خود در استان‌ها، مناطق و جزایر تحت اشغال عربستان و امارات هستند.»

ناصر العطیفی افزود: «ارتش یمن توانایی کامل برای بهره مندی از توان ضربتی خود در مقابله با متجاوزان و هدف قرار دادن عمق جغرافیایی کشور‌های متجاوز و تأسیسات حیاتی و حساس را دارد.»

روز یکشنبه همچنین دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه خواسته‌های صنعاء مشروع و مبتنی بر حقوق مشروع ملت یمن است، افزود: باید محاصره بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعاء پایان یابد.

در این بیانیه آمده است: از تلاش‌های برادران عمانی برای برگزاری مذاکرات در راستای دستیابی به صلح عادلانه در یمن و منطقه قدردانی و تاکید می‌کنیم که صنعاء مسئولیت ملی و تاریخی در قبال مسئله عادلانه ملت یمن در تحقق استقلال کامل، حفظ حاکمیت خود و پایان دادن به اشغالگری دارد.

دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی و اماراتی را مسئول همه پافشاری‌ها بر تداوم تجاوز، محاصره و اشغال یمن می‌دانیم.

همچنین «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن در سخنانی، گفت: هیئت اعزامی کشور عمان به صنعاء با عبدالملک الحوثی رئیس این جنبش، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رئیس ستاد مشترک ارتش یمن دیدار کرد و این دیدار‌ها مفید بود. وی افزود: از زمان پایان آتش بس، گفتگو‌های گسترده‌ای را با طرف‌های مختلف از جمله طرف سعودی و سازمان ملل در مسقط انجام دادیم.

عبدالسلام تصریح کرد: نیرو‌های ما واقعیت‌های میدانی جدیدی بر دشمن تحمیل کردند و طرف مقابل باید این واقعیت را بپذیرد که ما وارد مرحله جدیدی شده ایم. رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن ادامه داد: پس از لغو آتش بس که به خاطر لجاجت ورزی طرف مقابل تمدید نشد، ما هیچ تعهدی نداریم، ولی تلاش‌هایی از طرف برادران عمانی برای پیشرفت مذاکرات وجود دارد.

وی گفت: درآمد‌های حاصل از صادرات نفت و گاز یمن باید صرف رفاه شهروندان یمنی و پرداخت حقوق کارمندان همه استان‌های این کشور شود.

عبدالسلام تاکید کرد: لازمه برقراری آتش بس دائم لغو محاصره، خروج نیرو‌های اشغالگر و پرداخت حقوق کارمندان است، در شرایط پیچیده کنونی و بحران‌های انسانی و اقتصادی نمی‌توان به گفتگوی سیاسی خوش بین بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار