نماینده ولی فقیه در مازندران:

یوم‌الله ۹ دی حماسه ماندگار مردم ایران است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: مردم ایران بابصیرت هستند و حماسه ۹ دی سال ۸۸ حماسه ماندگار این مردم است.
کد خبر: ۵۶۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ - 16December 2022

جمهوری اسلامی بیشترین خدمات را به جامعه زنان ارائه کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا، عیب جویی و برملا ساختن اسرار دیگران را کاری ناپسند دانست و اظهار داشت: تقوا موجب عیب زدایی می‌شود و باید به دنبال اصلاح باشیم.

وی با گرامیداشت رور حمل و نقل افزود: حمل و نقل شریان حیاتی جامعه است و دشمنان تلاش دارند رانندگان را بترسانند و در این شرایط جامعه رانندگان و خادمان ملت در حوزه حمل و نقل باید جهاد کنند.

آیت الله محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، ایشان را انسان دانشمند، انقلابی و دلسوز دانست و افزود: ایشان به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه بود و جامعه حوزه و دانشگاه این آرمان را عملیاتی کنند و همگرایی دو جامعه حوزوی و دانشگاهی خار چشم دشمنان است و موجب ارتقاء کشور خواهد بود.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری بیان کرد: این آرمان پسندیده است و باید به سمت مسالمت برویم چراکه اسلام دین صلح و سازش است.

وی با اشاره به اینکه افراطی گری و خشونت را غربی‌ها نهادینه کردند و بدترین عناصر خشونت و افراطی گری و خشونت را بوجود آوردند، گفت: آنها جریان داعش، اغتشاشات اخیر و امثال این‌ها را در افغانستان و عراق و سوریه شکل دادند و ایده تکفیری را در دنیا ترویج می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران از شب یلدا به عنوان گردهمایی خانوادگی عاطفی سنتی یاد کرد و ادامه داد: این دورهمی سنتی امری پسندیده است و به دور از گناه برگزار شود و به نیازمندان نیز توجه شود.

آیت الله محمدی لائینی حذف نام ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اقدام ناجوانمردانه دانست و تصریح کرد: این درحالیست که جمهوری اسلامی نشان داده که بیشترین خدمات را به جامعه زنان داشته است.

وی با بیان اینکه درصد بی‌سوادی بانوان به زیر ده درصد رسیده و درصد حضور زنان در دانشگاه و عضو هیئت علمی قابل توجه است، اذعان داشت: یک سوم زنان زندانی در آمریکا هستند و از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۵۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شدند و عضویت شان در کمیسیون لغو نشده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ایام فاطمیه دوم را در پیش داریم، از هیئات مذهبی و برگزار کنندگان مراسم خواست این ایام را با شکوه برگزار کنند.  

وی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، بیان کرد: مردم ایران بابصیرت هستند و حماسه ۹ دی سال ۸۸ حماسه ماندگار این مردم است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مردم ایران مناسبت‌های مختلف را باشکوه برگزار می‌کنند، گفت: مراسم ۹ دی روز بصیرت و ۱۳ دی روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را باشکوه برگزار کنیم و به دنیای استکبار اعلام می‌کنیم خون این شهید و شهدا دامن شما را خواهد گرفت و ملت ایران انتقام شهدا را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار