یادداشت/ حامد افروغ

تقویت روحیه انقلابی، سپر نفوذناپذیر مبارزه در جنگ شناختی

بزرگ‌ترین سلاحی که می‌تواند پشت ملت ایران را گرم کند و سمبه آنها را در مقابله با دشمن پر زور سازد، تقویت روحیه انقلابی برای تکیه به قدرت بومی، باور داشتن استعدادها و ایمان داشتن به آینده روشن‌تر در سایه مقاومت است.
کد خبر: ۵۶۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵ - 17December 2022

تقیت روحیه انقلابی، سپر نفوذناپذیر مبارزه در جنگ شناختیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ وقع جنگ تحمیلی اگر چه بزرگ‌ترین شوک به مردم ایران و نظام نوپای اسلامی بود، اما در دل خود درس‌ها و عبرت‌ایی داشت که تا همیشه تاریخ چونان فانوسی در مقابل چشمان بیدار و دل‌های هوشیار روشن خواهد ماند.

انقلاب اسلامی در دل ناباوری و بی‌اعتنایی قدرت‌ها به پیروزی رسید و ثابت کرد که اگر مرمی برای حفظ عزت و آزادگی خود متحد شوند، می‌توانند با دست خالی بر سلاح پیروزی یابند، سلاحی که آن روز توسط قدرت‌های غربی تامین می‌شد تا ایران به جای قدرت بودن در منطقه، پادوی یانکی‌های آن سوی کره زمین باشد.

ملت ایران اما با رهبری دلاورانه و پایمردی جسورانه خود توانست سنگ بنای حکومتی را بنهد که در آینده بتواند سعادت دنیوی و اخروی آنها را تضمین کند. این گام بلند البته به مذاق دشمنان خوش نیامد و از هر راهی برای متوقف کردن ملت رفتند تا بلکه بتوانند حریف این مردم شوند. دفاع مقدس اما در حالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد که مردم هنوز خستگی مبارزه با طاغوت را از تن بیرون نکرده بودند که طاغوت دیگری از بیرون خانه‌شان به آنها یورش آورد.

طاغوت صدام نوک قله کوه یخ بود و اصل ماجرا در پشتیبانی‌های دلاری اکثر اعراب و نظامی اکثر کشورهای دنیا پنهان بود.ملت ایران در آن حال هم نظاره‌گر یورش همه‌جانبه دشمن بود و هم چونان پرنده بال بسته‌ای به سبب تحریم‌ها در مضیقه و فشار قرار داشت اما آنچه که شاه‌کلید پیروزی حق علیه باطل شد، پس از وحدت کلمه ملت، اراده برای استقامت مقابل دشمن بود. 

اراده استقامت نعمتی است که روزگار به هر دلی نخواهد بخشید اما قاطبه ملت ایران ولو به قیمت بذل جان، اراده کردند تا در مقابل مستکبرین قد علم کنند و این روحیه انقلابی را به رخ همگان بکشند. روحیه انقلابی ملت ایران در دفاع از حق و پایمردی در راه خدا، مانند انفجار نور در دل ظلماتی شب همه چشم‌های تشنه روشنی را به خود جلب کرد و صدای حقانیت خود را به گوش آزادگان رساند.

امروز نیز شرایط تغییر ینکرده بلکه روش‌ها و افراد عوض شده‌اند. جنگ تحمیلی که هشت سال وقت و سرمایه مادی و معنوی ملت ایران را مشغول کرد تا مبادا گامی به سوی پیشرفت و تعالی بردارند، امروز خود را در قالب جنگ روانی و رسانه‌ای نشان داده است به طوری که برخی افراد مسحور اغواگری رسانه‌های غربی ـ عبری ـ عربی می‌شوند و علیه منافع خویش گام برمی‌دارند.

در چنین شرایط بزرگ‌ترین سلاحی که می‌تواند پشت ملت ایران را گرم کند و سمبه آنها را در مقابله با دشمن پر زور سازد، تقویت روحیه انقلابی برای تکیه به قدرت بومی، باور داشتن استعدادها و ایمان داشتن به آینده روشن‌تر در سایه مقاومت است. با روحیه انقلابی ملت ایران می‌تواند دوباره دست بر زانو زده، یا علی‌ گویان از جا برخیزد و همه دسیسه‌ها را خنثی کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها