آمریکا عامل کارشکنی در مسیر اجرای طرح‌های راهبردی در عراق

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: سیاست‌های استعماری آمریکا، منافع عراق را با خطر مواجه کرده و مانع اجرای طرح‌های راهبردی در این کشور شده است.
کد خبر: ۵۶۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ - 18December 2022

آمریکا عامل کارشکنی در مسیر اجرای طرح‌های راهبردی در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم» یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق اظهار داشت: تأخیر در فعال‌سازی پروژه‌های راهبردی در عراق ناشی از مداخلات آمریکا و تلاش برای کنترل توانمندی‌های بغداد بوده است.

کریم در گفت‌وگو با المعلومه افزود: آمریکا می‌خواهد با کنترل توانایی‌های عراق و بی توجهی به منافع آن، منافع خود را تحمیل کند. منافع عراق در بسیاری از دوره‌های گذشته به دلیل سیاست استعماری آمریکا در معرض خطر بوده است.

یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق ادامه داد: تأخیر اجرای قرارداد با چین در نتیجه مداخلاتی بود که از سوی آمریکا صورت گرفت. این در حالی است که دولت جدید به مراحل پیشرفته‌ای در بازگرداندن توافق چین به صحنه رسیده است. فعال‌سازی و احیای توافق چین، انتخاب همه سیاستمداران عراقی است که منافع کشور را سرلوحه قرار داده‌اند. علاوه بر این، اجرای توافق با چین که اکنون به یک خواسته عمومی تبدیل شده، برای قرار دادن عراق در مسیر درست ضروری است.

وی در پایان گفت: پیشرفت عراق با انعقاد قرارداد برای اجرای طرح‌های راهبردی از جمله طرح جاده ابریشم و پروژه‌های موجود در توافق چین مرتبط است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار