مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

شهدا، پیام رسانان حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس هستند

سرهنگ «رشیدی» گفت: همانطور که حضرت زینب (س) پیام رسان واقعه سترگ عاشورا بود، شهدا نیز پیام رسانان هشت سال دفاع مقدس و حماسه سازی رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر هستند.
کد خبر: ۵۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ - 19December 2022

شهدا، پیام رسانان حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در دیدار با «علیرضا شیروی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان برنامه‌های تشییع پیکر ۴ شهید گمنام، همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در لرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: روز سه ۲۹ آذر مراسم استقبال از شهدا در استان لرستان در میدان شهید «سلیمانی» شهرستان الیگودرز ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و مراسم شبی با شهدا نیز در مصلی آن شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم استقبال از شهدا در همه شهر‌ها به صورت خودرویی برگزار می‌شود و به نحوی برنامه ریزی شده است که شهر‌هایی نیز که محل تدفین شهدا نیستند، از برکت عطر شهدا در شهرشان برخوردار شوند و برای ساعتی مهمان شهدا باشند.

رشیدی با بیان اینکه با فرمانداری‌های همه شهر‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استان در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: با توجه به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در مصلی الغدیر خرم آباد یک ویژه برنامه مختص بانوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان دختر در کنار تابوت شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ نام و یاد شهدا گفت: حفظ نام شهدا با برنامه‌هایی مانند کنگره شهدا، یادواره شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و... امکانپذیر است و یاد شهدا یعنی اینکه پیام شهدا چه بوده است و شهدا از ما چه چیز‌هایی خواسته اند. شهدا در وصیت نامه‌هایشان بر مسائلی مانند پیروی از ولایت، حجاب، دفاع از انقلاب اسلامی، نماز و ... تاکید داشته اند.

رشیدی تصریح کرد: همانطور که حضرت زینب (س) پیام رسان واقعه سترگ عاشورا بود، شهدا نیز پیام رسانان هشت سال دفاع مقدس و حماسه سازی رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: از اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان لرستان انتظار داریم اخبار لحظه به لحظه حضور شهدا در استان لرستان را انعکاس بدهند.

در ادامه این جلسه «علیرضا شیروی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان اظهار داشت: بعد از اغتشاشات اخیر و فضای التهاب آوری که ایجاد شده بود، حضور شهدا در شهر‌های استان باعث تلطیف روحیه مردم و ایجاد فضای معنوی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتاً همه مردم به دلیل مسائل زندگی و بّعد مسافت نمی‌توانند در مراسم استقبال از شهدا حضور داشته باشند، گفت: صدا و سیمای مرکز لرستان آمادگی کامل جهت پوشش خبری لحظه به لحظه مراسم‌های استقبال شهدا، شبی با شهدا و تشییع و تدفین شهدا را دارد.

شیروی گفت: همکاران ما در شهر‌های مختلف که برنامه‌های ویژه شهدا برگزار می‌شود حضور دارند و از حال و هوای معنوی شهر‌ها گزارش تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار