جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

باید محصولاتی را تولید کنیم که عقبه تمدن غنی ایران اسلامی را نشان دهد/ در نسل پنج و شش نوآوری دنیا قرار داریم

سردار فرحی با بیان اینکه باید محصولاتی را تولید کنیم که عقبه تمدن غنی ایران اسلامی را نشان دهد، گفت: در نسل پنج و شش نوآوری دنیا قرار داریم.
کد خبر: ۵۶۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 20December 2022

باید محصولاتی را تولید کنیم که عقبه تمدن غنی ایران اسلامی را نشان دهد/ در نسل پنج و شش نوآوری دنیا قرار داریمبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و مهندسی کیفیت و قابلیت اتکا که به همت مجتمع مدیریت و مهندسی مواد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سالن همایش‌های امام علی (علیه‌السلام) برگزار شد، با بیان اینکه کیفیت در صنعت از ارکان اصلی محصول است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: کیفیت در محصول شامل همه ابعاد نظیر تحویل مناسب و به موقع، خدمات پس از فروش، قیمت، رضایت مشتری و کیفیت خود محصول و تنوع می‌شود که در این فرآیند باید هزینه کیفیت را بدهیم.

سردار فرحی با بیان اینکه چهار مولفه و چرخه اصلی باید با هم گره بخورد تا فرآیند توسعه‌ای باکیفیت ایجاد و به محصول با کیفیت دست یافت، اظهار داشت: اولین چرخه نیروی انسانی شایسته انگیزه دار و پرتلاش است تا انگیزه‌های کاری به حداکثر برسد. چرخه دیگر تجهیزات زیرساخت و ماشین آلات مناسب، چرخه سوم نرم افزار، دانش و استاندارد‌ها و چهارمین چرخه، سازمان افزار و سیستمی بودن است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این چهار چرخه باعث می‌شود همه مسیر‌های توسعه با موفقیت طی شده و از خلق ایده در ذهن تا خدمات پس از فروش همه باید به تنهایی دارای کیفیت لازم باشد.

وی با بیان اینکه سر ریز توسعه فناوری‌ها در صنعت دفاعی در پروژه‌های ملی در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد گفت: امروز کاری که در صنایع دفاعی انجام می‌شود، از خلق ایده در ذهن تا محصول دارای کیفیت است و ما را از یک کپی ساز به طراح مستقیم و نوآور تبدیل کرده است به طوری که ما در حال حاضر در نسل پنج و شش نوآوری دنیا قرار داریم.

سردار فرحی با اشاره به این نکته که در گام دوم نظام نوآوری، دفاتر طراحی پیش بینی شده است تا آمادگی سطح تکنولوژی را به تولید تبدیل کنیم بیان داشت: در فرآیند تحقیق و پژوهش مسئله اصلی این است که کدام پروژه تبدیل به قرارداد، محصول و نهایتاً تحویل مشتری می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: باید محصولاتی را تولید کنیم که منزلت و شأن کشور و عقبه تمدن غنی ایران اسلامی را نشان دهد.

در ادامه «مهدی کرباسیان» دبیر علمی کنفرانس با ارائه الگو برای بهبود قابلیت اطمینان براساس مهندسی سیستم، در گام اول تخمین، محاسبه و بهبود و رشد قابلیت اطمینان و در گام دوم شناسایی حالت خرابی سیستم را در مهندسی کیفیت از عوامل مهم برشمرد.

 طی چهار ماه فراخوان کنفرانس، بیش از ۲۷۰ مقاله توسط دبیرخانه دریافت که در پایان از مقالات برتر با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار