استاندار مرکزی:

تمام ظرفیت‌ها در جهت تبیین حماسه ۹ دی بکار گرفته شود

مخلص الائمه گفت:دستگاه‌های اجرایی این استان هفته بصیرت را مورد توجه جدی قرار دهند و از تمام ظرفیت‌ها در جهت تبیین این هفته و حماسه ۹ دی استفاده کنند.
کد خبر: ۵۶۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ - 21December 2022

تمام ظرفیت‌ها در جهت تبیین حماسه ۹ دی بکار گرفته شودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی امروز (چهارشنبه) در نشست بزرگداشت حماسه ۹ دی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: هفته بصیرت و حماسه ۹ دی پیش‌رو است و انتظار می‌رود، همه دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پروش، آموزش عالی و ادارات استان مرکزی، این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهند و برگزاری آیین‌ها و نشست‌های مختلف بصیرت‌افزایی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی این استان هفته بصیرت را مورد توجه جدی قرار دهند و از تمام ظرفیت‌ها در جهت تبیین این هفته و حماسه ۹ دی استفاده کنند.

مخلص الائمه بیان کرد: انتظار از برخی نهادها و دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که پس از چندسال تعطیلی، بازگشایی شدند و موج فراگیرتری دارند، بیشتر است و نباید برنامه‌ها تنها به صدا و سیما واگذار شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در برخی فرمایشات، تعبیری در خصوص مناسبت‌ها و یادآوری‌ها دارند که باید بر اساس ۲ محور یاد و پیام باشد، و این مهم باید در برنامه‌های مختلف بویژه ۹ دی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بهانه برگزاری آیین‌های یادبود، انتقال پیام است و باید برای انتقال پیام فکر کرد، با شیوه و مدل‌های سنتی و تکراری نمی‌توان پیامی را به خوبی به جامعه و بویژه به نسل جوان منتقل کرد.

وی عنوان کرد: آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام اراک در هفته بصیرت و روز ششم دی‌ماه برگزار می‌شود که تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین به کار گرفته شده است و انتظار می‌رود در این آیین نیز برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت یاد و پیام دنبال شود.

مخلص الائمه با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری دستگاه‌های مسئول در تشییع شهدای گمنام در این استان، گفت: انتظار است در پایان، کلیپی از تشییع شهدا در شهرستان‌های مختلف استان تهیه و تولید شود.

وی اظهار داشت: سه روز پس از آیین تشییع شهدا، برگزاری آیین ۹ دی است که در استان مرکزی به صورت تجمعی و در مصلی اراک برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز جمعه، مسیری کوتاه نیز پیاده روی انجام می‌شود و شهرستان‌ها نیز باید به بهترین شکل ممکن، آیین این روز را برگزار کنند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است که باید برنامه‌های ویژه‌ای با ۲ محور یاد و پیام، برای این روز هم مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار