محفل شعر فاطمی «آستان مهر» برگزار شد؛

انسانی: جوانان به شعر آیینی توجه ویژه داشته باشند

شاعر و مدیحه‌سرای آیینی به درخشش استعدادهای جوان در شعر آیینی اشاره کرد و گفت: جوانان شاعر به شعر آیینی توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ - 26December 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محفل شعر فاطمی «آستان مهر» از سلسله محافل شعر آیینی با حضور شاعران و ستایش‌گران مطرح در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

علی انسانی، احمد علوی، احمد بابایی، مهدی زارعی، هادی جان‌فدا، محمدمهدی سیار، قاسم صرافان، محمدحسین ملکیان، مجید تال، سید احمد حسینی شهریار، حسن اسحاقی، علیرضا نورعلیپور، سید مهدی طباطبایی، نفیسه سادات موسوی، الهام صفالو، فاطمه بیرامی و مرثیه خوانی محسن عربخالقی و ابوذر جعفری از پاکستان در این محفل حضور داشتند. 

انسانی: جوانان به شعر آیینی توجه ویژه داشته باشند

انسانی در این محفل ادبی به اتفاقات ماه‌های گذشته کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه بچه‌های وطن‌مان در هیجان بودند، اظهار داشت: برخی بالاترین خیانت را به معترضین کردند چراکه اجازه ندادند سالم و با صداقت و استدلال اعتراض منتقل و توسط مسوولین شنیده شود درحالی که مسوولین کشور آمادگی شنیدن این صداها را داشتند لذا این اتفاقات زمینه‌ای برای جنایات دشمنان ایران و اسلام شد. 

وی خطاب به هنرمندان و شاعران گفت: بدانید این اتفاقات همچنان از نتایج سحر است و می‌گذرد درحالی که ما میراث‌دار ارزش‌ها هستیم؛ از مسوولین هنری این محفل هم خواهش می‌کنیم آثار را در مجموعه‌هایی به چاپ برسانند چراکه رگه‌هایی از شعر در این آثار دیده می‌شود که انسان را به ذوق می‌آورد چراکه استعداد زیادی وجود دارد و باید به آن‌ها توجه کرد.

این شاعر و مدیحه‌سرای آیینی به شعر از مهرداد اوستا اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان می‌گفتند «من نه آنم که دوصد مصرع رنگین گویم من چو فرهاد یکی گویم و شیرین گویم!»؛ او به این بیت می‌نازید و می‌گفت اگر از من همین بماند باقی است لذا این ابیات از شاعران جوان باقی خواهد ماند و به امید اینکه هر روز شاهد هنرنمایی‌هایشان باشیم. 

انسانی: جوانان به شعر آیینی توجه ویژه داشته باشند

انسانی در ادامه غزلی را خواند و خطاب به شاعران گفت: ما هم روزهای پایانی عمر را می‌گذارنیم اما به شاعران جوان توصیه می‌کنم به شعر آیینی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار