وزیر آموزش و پرورش:

مدارس شاهد الگوی موفق برای عمل به سند تحول آموزش و پرورش هستند

نوری در در نشست ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش‌ و پرورش که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: مدارس شاهد در ساحت‌های تربیتی به‌خصوص مناسبت‌های دینی و مذهبی فعال هستند و سعی می‌کنند دانش‌‌آموزانی در تراز سند تحول تربیت کنند.
کد خبر: ۵۶۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 26December 2022

مدارس شاهد در حوزه آموزش موفق بودندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در نشست ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش‌ و پرورش که با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به مطالعات آینده‌پژوهی در محیط‌های کاری و آموزشی، بر ضرورت تحول در این محیط‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید مدرسه را بر اساس نیاز‌های نسل جدید آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم خدمت شایسته‌ای به فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد داشته باشیم، افزود: باید نگاه فرهنگی و تربیتی به مسائل آموزش‌ و پرورش داشت؛ لذا باید مطالعاتی برای تحقق اهداف مدارس شاهد داشت و بر اساس آن الگویی برای مدارس شاهد در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص شود.

نوری بابیان اینکه مدارس شاهد در حوزه آموزش سایر حوزه‌ها موفق بوده‌اند، ادامه داد: ائتلاف بین دو نهاد فرهنگی، یعنی آموزش‌ و پرورش و بنیاد شهید در مدارس شاهد شکل‌ گرفته است و این ائتلاف، الگوی موفقی بوده است که باعث شده است تا مدارس شاهد به یک الگو برای سایر مدارس تبدیل شوند، لذا متقاضیان ثبت‌ نام این مدارس زیاد است و مردم هم از عملکرد این مدارس راضی هستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: مدارس شاهد در ساحت‌های تربیتی به‌خصوص مناسبت‌های دینی و مذهبی فعال هستند و سعی می‌کنند دانش‌ آموزانی در تراز سند تحول تربیت کنند؛ لذا می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس هدف اجرای سند تحول در نظر گرفت و رتبه‌ بندی و ارزیابی مدارس شاهد بر اساس تحقق اهداف سند تحول انجام شود.

وی با بیان این‌که در مدارس باید مطابق با نیاز‌های نسل جدید تحول ایجاد شود، اظهار داشت: محیط‌های کاری و آموزشی بر اساس پژوهش‌های آینده‌ پژوهی تغییر خواهد کرد؛ لذا باید آماده این تغییرات در مدارس به‌ویژه در مدارس شاهد باشیم.

نوری ادامه داد: مدارس شاهد سعی می‌کنند تا شاخص‌های استاندارد آموزش‌ و پرورش را رعایت کنند و می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس تحولی موردبررسی قرارداد، زیرا دانش‌آموزانی با سطوح مختلف تحصیلی در مدارس شاهد ثبت‌ نام می‌کنند و همه آن‌ها به‌تدریج نتایج خوبی در حوزه‌های آموزشی و تربیتی کسب می‌کنند و این روش موفق می‌تواند به‌عنوان الگویی در سایر مدارس مورداستفاده قرار گیرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به دستور رئیس‌ جمهور برای برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت گفت: می‌توان این اردو‌ها را در مدارس شاهد با تمرکز بیشتری انجام داد و از تجربیات بنیاد شهید در برگزاری این اردو‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی که برای افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در معاونت متوسطه انجام می‌شود، گفت: می‌توان این طرح‌ها را در مدارس شاهد اجرا و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به این دانش آموزان آموزش داد.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: راه‌ اندازی سامانه استعدادیابی دانش‌ آموزان و ارائه الگوی هدایت نظام‌مند استعدادها، قرار دادن مدارس شاهد به عنوان مدارس هدف پیاده‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ارزیابی و رتبه‌بندی کیفی مدارس شاهد در ساحت‌های شش‌گانه به‌عنوان یک جشنواره جهت ایجاد رقابت در بین آن‌ها و راه‌اندازی هنرستان‌های شاهد در جوار مراکز بنیاد شهید مبتنی بر آمایش سرزمینی می‌تواند بخشی از اقدامات مشترک باشد.

نوری ادامه داد: ارائه الگوی ارتباط دانشگاه شاهد با مدارس شاهد، حضور دانش‌ آموزان مدارس شاهد در مراکز دانش‌ بنیان و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق این مراکز و راه‌اندازی کودکستان در مدارس شاهد بخش دیگری از اقدامات در راستای ارتقای کیفیت مدارس شاهد می‌تواند باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار