وزیر آموزش و پرورش:

جمهوری اسلامی در زمینه سوادآموزی در مجامع جهانی نقش حائز اهمیتی دارد

«نوری» گفت: جمهوری اسلامی در زمینه سوادآموزی در مجامع جهانی نقش حائز اهمیتی دارد و باید این نواقص برای رسیدن به ایده‌آل نهایی رفع شود.
کد خبر: ۵۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 26December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان،  «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جریان سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای سوادآموزی بازماندگان از تحصیل، اظهار داشت: طبق آمار، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارند و در زیست‌بوم جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سوادآموزی این افراد فراهم شده است.

وی با اشاره به‌ فرمان امام راحل برای تشکیل نهضت سوادآموزی بیان کرد: ایشان سوادآموزی را یک نهضت می‌دانستند و باید در دایره‌های مختلف خانواده، مسجد و محله این افراد شناسایی شوند و تحت آموزش قرار گیرند و خود این افراد نیز باید از این موضوع استقبال کنند. جمهوری اسلامی در زمینه سوادآموزی در مجامع جهانی نقش حائز اهمیتی دارد و باید این نواقص برای رسیدن به ایده‌آل نهایی رفع شود.

نوری گفت: هدف از سفر به استان سمنان ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان و شناسایی و بررسی نارسایی‌ها و مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها در برخی مناطق است. حضور در یادواره شهدای نهضت سوادآموزی که برای دومین بار در کشور برگزار می‌شود، نیز از دیگر اهداف این سفر استانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها