وزیر آموزش و پرورش:

کشور در زمینه باسوادی جزو کشورهای برتر جهان است

«نوری» گفت:کشور در زمینه باسوادی جزو کشورهای برتر جهان است و امسال ایران ۲۰ مدال طلای المپیاد کسب کرد و در زمینه شتاب علمی و حوزه فناوری‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 26December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان،  «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن امفی تئاتر مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: فضای آموزشی در اوایل انقلاب ۱.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز بود که اکنون با وجود تحریم‌ها و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به عدد ۵.۲۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز افزایش یافت.

وی افزود: میانگین نرخ باسوادی در اوایل انقلاب ۴۷ درصد بود و اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌سواد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور وجود دارد و انتظار می رود با همت و همراهی بخش‌های مختلف، بی‌سوادی به صفر نزدیک شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار کارنامه صادر شد و امسال ۳۲۰هزار سوادآموز تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دارند و اگر از ظرفیت مردمی استفاده شود، نرخ بی‌سوادی به صفر نزدیک می‌شود.

نوری اظهار داشت: کشور در زمینه باسوادی جزو کشورهای برتر جهان است و امسال ایران ۲۰ مدال طلای المپیاد کسب کرد و در زمینه شتاب علمی و حوزه فناوری‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اردوهای پیشرفت با فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور رییس جمهور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به حضور مردم دارد، افزود: اکنون آموزش و پرورش در سطح خوب قرار دارد، ولی برای ساختن تمدن نوین پیرو بیانیه گام دوم انقلاب باید به ردیف ممتاز برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار