همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) صورت گرفت؛

وداع لرستانی‌ها با لاله‌های فاطمی

همزمان با سالروز شهات حضرت فاطمه(ع) مردم شهید پرورلرستان امروز با شور و شیدایی 4 شهید گمنام را تا بهشت بدرقه کردند
کد خبر: ۵۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ - 27December 2022

وداع لرستانی‌ها با لاله‌های فاطمیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، همزمان شهادت حضرت فاطمه (س) مردم شهرهای «خرم آباد»، «بروجرد» و «رومشکان»  با 4 لاله فاطمی که از هفته گذشته فضای لرستان را معطر کرده اند، وداع کردند. لرستانی‌های قهرمان پرور با حضور در این مراسم معنوی یکبار دیگر با آرمان‌های والای شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند و عشق و اردات خود را با شهدا به نمایش گذاشتند.

حضور با شکوه آحاد مختلف مردم خرم‌آباد در مراسمات استقبال و بدرقه  پیکر مطهر شهدای گمنام، تجلی‌گاه عشق و ارادت مردم این  خطه ولایتمدار و شهیدپرور به رهروان  مکتب سرخ حسینی و فرزندان  خوشنام روح الله است. امروز شمیم شهدا بار دیگر در کوی و برزن شهرهای لرستان پیچید، امروز در خرم‌آباد، بروجرد و رومشکان همه برای شهدا پدر بودند و مادر، برای شهدایی که پس از سال‌ها به آغوش وطن باز گشته اند، خواهری کردند و برادری، همه نوحه خوان بودند، مادران به پای دیگران با خواندن مویه های لری، بر سر زنان و سینه زنان، این  4  کبوتر خونین بال، دوران دفاع مقدس را تا یادمان های شهدا همراهی کردند.

همه آمده بودند، تا این  4  شهید راه وطن،  4  شهید که اگر چه در بین زمینیان گمنام هستند اما در عرش، شهره افلاکیان هستند را بدرقه کنند و  بگویند شهدا راهتان ادامه دارد.

عده‌ای دور تابوت حلقه زنان بر سر و سینه می‌زدند، مادران اشک ریزان با شهدا درد دل کردند، مردانی که در نگاه پدرانه شان صلابت و ایستادگی از جنس ایمان موج می زد، سر به بالین شهدا نهاده و سوگنامه خداحافظی سر دادند، لحظه به لحظه بر تجمع مردم افزوده می‌شد بوی گل‌های یاس، گلاب، عود و اسفند فضای شهر را پر کرده در طول مسیر قدم‌های مردم به نیت رسیدن به راه شهدا برداشته ‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار