تشییع پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام در یزد + فیلم

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) روز سه‌شنبه مردم قدرشناس و مومن استان یزد پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام را در فضایی معنوی تشییع کردند.
کد خبر: ۵۶۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ - 27December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) روز سه‌شنبه مردم قدرشناس و مومن استان یزد پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام را در فضایی معنوی تشییع کردند.

از این تعداد شهدای گرانقدر تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس، پنج شهید در مناطق و محلات مختلف شهرستان یزد، سه شهید در تفت، ۲ شهید در مهریز، ۲ شهید در اردکان، یک شهید در بافق، یک شهید در ابرکوه و یک شهید در بخش زارچ به خاک سپرده ‌شد.

مردم مومن و ولایتمدار استان یزد با حضور گسترده و پرشور در آیین تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهیدان گمنام بار دیگر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشته و بر تداوم راه نورانی آنها و عمل به وظایف دینی و انقلابی در جامعه اسلامی تاکید کردند.

در آیین تشییع پیکرهای مطهر ۱۵ شهید گمنام استان در طول مسیر با همراهی مردم تعدادی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای حضرت امام حسین (ع)، شهدای کربلا ، حضرت فاطمه زهرا (س) و شهیدان انقلاب اسلامی به سوگواری پرداختند.

همچنین در محل تدفین پیکرهای مطهر شهیدان گمنام برخی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی و روایان دوران هشت سال دفاع مقدس در خصوص اهمیت مقام شهید و شهادت در اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص ضرورت عمل به اهداف و آرمان‌های مقدس آنها تاکید کردند.

تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد خاکسپاری شده‌اند و با شهدایی که امروز میهمان یزد هستند تعداد شهدای گمنام استان به ۱۸۰ شهید رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار