رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

زنان نقش مهمی در حفظ خانواده دارند

قاضی‌زاده هاشمی در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: مادران، همسران، خواهران و دختران چه در نظام ارزشی و فکری و چه در نظام‌های مدنی و اجتماعی و اقتصادی نقش محوری و بی‌نظیری دارند که این نقش غیر قابل کتمان است و زنان نقش مهمی در حفظ خانواده و تربیت فرزندان دارند.
کد خبر: ۵۶۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ - 28December 2022

نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران/ ۶۰ درصد جامعه ایثارگری را زنان تشکیل می‌دهند/ اقدامات مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان ریاست جمهوری گسترش یابدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که روز دوشنبه (۵ دی) در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری  ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در ایام شهادت زن نمونه عالم حضرت فاطمه (س) هستیم که مصداق و شاخص ارزیابی همه در این دنیا و آن دنیا هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مادران، همسران، خواهران و دختران چه در نظام ارزشی و فکری و چه در نظام‌های مدنی و اجتماعی و اقتصادی نقش محوری و بی‌نظیری دارند که این نقش غیر قابل کتمان است و زنان نقش مهمی در حفظ خانواده و تربیت فرزندان دارند.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در خصوص اهمیت و جایگاه زنان و خانواده گفت: در گذشته در مورد گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه زنان کم‌کاری‌هایی شده است که باید جبران شود. در این خصوص همان طور که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مفهوم‌سازی می‌شود باید موضوع خانواده هم مورد توجه قرار بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ویژگی‌های مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ارتباط با نهاد‌ها و دستگاه‌های کشور، گفت: این دو دستگاه شبکه مشاوران گسترده در همه دستگاه‌ها دارند. همه نهاد‌ها و دستگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی و نهاد‌هایی مثل شهرداری‌ها نیز در این زمینه‌ها جایگاه و مسئولیت دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زنان بیشترین گروه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشکیل می‌دهند و از حدود سه و نیم میلیون جامعه ایثارگری بیش از ۶۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند که باید مسائل آن‌ها مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد با همکاری معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف ایثار و شهادت مانند ساخت فیلم می‌تواند همکاری داشته باشد، افزود: با مصوبات جدید دولت سازمان اداری و امور استخدامی برخی وظایف اجرایی را برای مشاوران ایثارگران ابلاغ کرد که از نظر مالی و بودجه نقش مهمی برای خدمت به ایثارگران دارند که البته باید برنامه‌های آن‌ها توسط شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به تصویب برسد و برنامه منسجمی شکل بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه اگر توان و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در کنار هم قرار بگیرد می‌تواند کار‌های بزرگ و فاخری را انجام دهد، گفت: امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری شکل بگیرد که برنامه‌های مشترکی در برنامه‌های اجرایی مثل اردو‌ها و برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها شکل بگیرد و اقداماتی اندیشگاهی و دانشگاهی و به شکل نظریه‌پردازی شکل گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر و قدردانی از مشاوران وزرا در امور ایثارگران و حضور آن‌ها در سفر‌های استانی و خدمت به جامعه ایثارگری ادامه داد: مشاوران وزرا در امور ایثارگران در میدان حضور دارند و اقداماتی فعالانه و مددکارانه انجام می‌دهند. سازمان بازرسی به طور جدی در زمینه قوانین ایثارگران و دستگاه‌های مستنکف قانون وارد شده است و این کار از خود بنیاد آغاز شده است و امیدوارم که وزرا هم به وظایف قانونی خود عمل کنند.

استخدام زنان و فرزندان شهدا در دولت سیزدهم به صورت جدی عملیاتی شد

«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و بیان برخی از فضائل و ویژگی‌های دخت پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: یاد شهدا باعث الگوسازی است و این باعث ادامه فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن تشکر از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص خدمت رسانی به جامعه ایثار و شهادت گفت: امیدواریم خانواده‌های معظم شهدا به صورت ویژه دیده شوند. با اینکه از مدت‌ها قبل و در دولت گذشته از استخدام خانواده شهدا و ایثارگران صحبت می‌شد در این دولت بود که بحث استخدام زنان و فرزندان شهدا و ایثارگران به صورت جدی عملیاتی شد.

خزعلی تأکید کرد: رئیس جمهور بار‌ها تأکید داشت که از ظرفیت‌های زنان استفاده شود و در سفر‌های استانی موضوعی که حتماً باید برای آن اعتبار در نظر گرفته شود موضوع خانواده و تکریم زنان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: پایش سلامت را در مورد خانواده‌های شهدا پیگیری کردیم، علاوه بر سلامت جسمی، بحث سلامت روحی خانواده شهدا و ایثارگران بسیار حائز اهمیت است؛ لذا موارد اردویی و تفریحی برای خانواده‌ای که در کنار خود عزیز ایثارگری را دارد حتماً برای تجدید روحیه آنان لازم است.

وی افزود: از کسانی که به گونه‌ای در ارتباط با شهدا و ایثارگران هستند حتماً باید مستند تهیه شود. مخصوصاً زنان ایثارگر و زنان شهید روایت‌های اثرگذاری خواهند داشت.

در این نشست «سمیه گنجی» مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور زنان و خانواده و جمعی از مشاوران امور ایثارگران در وزارت خانه‌ها با موضوع زنان ایثارگر به گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار