جان فدا/ یادداشت/ روزبه قمصری

نقش راهبردی حاج قاسم در شکل‌گیری محور مقاومت

از آنجایی که محور مقاومت از چندین فرمانده بزرگ و باتجربه در امر مبارزه و مقاومت برخوردار است در عمل نه تنها با کاهش فعالیت‌های آن روبرو نبودیم که انگیزه اقدامات آن‌ها به دلیل ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی به شدت افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۶۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶ - 01January 2023

نقش راهبردی حاج قاسم در شکل‌گیری محور مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ پس از به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی در اقدامی جنایتکارانه و ناجوانمردانه توسط ارتش تروریست ایالات متحده آمریکا، سران و مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی چنین تصور می‌کردند که با حذف این سردار رشید اسلام و فرمانده بزرگ محور مقاومت شاهد کاهش دامنه فعالیت‌های و مبارزان و نیرو‌های مقاومت در سطح منطقه خواهند بود. اما از آنجایی که محور مقاومت از چندین فرمانده بزرگ و باتجربه در امر مبارزه و مقاومت برخوردار است در عمل نه‌تنها با کاهش فعالیت‌های این محور روبرو نبودیم بلکه که انگیزه آن‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

اما ارتش تروریست آمریکا در شرایطی ناجوانمردانه و جنایتکارانه حاج قاسم سلیمانی را نیمه شب در فرودگاه بغداد به شهادت رساند که این سردار رشید اسلام بعد از حضور هشت ساله در میدان‌های جنگ دوران دفاع مقدس، فرماندهی محور مقاومت را برعهده گرفت تا به مبارزه با تروریست‌های داعشی و تکفیری که با حمایت و پشتیبانی آمریکا در عراق و سوریه در حال گسترش بودند بپردازد.

البته موضوع مهم و اساسی که از نظر سردار شهید قاسم سلیمانی دور نمانده بود، نقش و تاثیر عنصر مقاومت به عنوان تنها راه و مسیر نجات جهان اسلام از چنگال تجاوزات تروریست‌های تکفیری آن هم با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا بود. اینگونه شد که این سردار بزرگ اسلام با سال‌ها مقاومت در منطقه و مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعشی در عراق و سوریه در نهایت موفق شد تا این گروه تروریستی را شکست بدهد.

حال نکته مهم در این میان مزد و پاداشی بود که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت از آمریکایی‌ها دریافت کرد و در نیمه شبی توسط ارتش تروریست ایالات متحده آمریکا به شهادت رسید. اقدامی که توسط آمریکایی‌ها و با ترس فراوان آن‌ها از بزرگتر شدن و فراگیر شدن محور مقاومت، آن هم به فرماندهی این شهید بزرگوار صورت گرفت.

اما موضوع مهم این بود که در جریان مبارزه سردار سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت و ماجرای شهادت ایشان توسط ارتش تروریست آمریکا، تمامی دنیا فهمیدند که نقش و جایگاه جبهه و محور مقاومت در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تا چه اندازه بزرگ و بااهمیت است که با عملکرد موفق و پیروزمندانه محور مقاومت شاهد تضعیف و سرخوردگی جبهه دنیای غرب در برابر دنیای اسلام هستیم.

از طرف دیگر پیروزی‌های پی‌درپی محور مقاومت در کشور‌های منطقه که از سوریه آغاز شد و بعد از کسب موفقیت‌های قابل توجه در عراق جای پای خود را در لبنان و فلسطین هم بیش از پیش مستحکم‌تر کرد. به صورتی که دنیای غرب، استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی اکنون در برابر خود با محور مقاومتی روبرو بودند که همچون سدی شکست ناپذیر در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند.

امروز هرچند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا به شهادت رسید، ولی حاصل سال‌ها مبارزه و مجهادت خستگی ناپذیر او را می‌توان در بسط و گسترش جبهه‌های مقاومت در کشور‌های سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن مشاهده کرد. امری که در سال‌های فراوان فرماندهی این سردار رشید اسلام بر محور مقاومت موجب انسجام جبهه مقاومت در این کشور‌ها شده است.

در حقیقت امروز شاهد هستیم که دشمن صهیونیستی و ارباب آن آمریکا شکست‌های متعددی را در جبهه‌های مختلف منطقه می‌پذیرد؛ که سنگ بنای این موضوع را می‌توانیم حاصل عملکرد طلایی و بی‌نظیر دوران فرماندهی محور مقاومت توسط سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی بدانیم که محور مقاومت را در برابر محور شرارت دنیای غرب و استکبار جهانی ایجاد کرده و آن را به بالاترین جایگاه آن که امروز شاهد آن هستیم رساند.

در پایان باید گفت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خیلی زود پس از به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این نتیجه رسیدند که اقدام تروریستی و البته پوچ آن‌ها در به شهادت رساندن ایشان بی‌فایده و بدون نتیجه بوده است. ضمن اینکه موجب افزایش قابل توجه انگیزه اعضا و گروه‌های محور مقاومت شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار