جان‌فدا/ معاون بین‌الملل سازمان علمی آستان قدس رضوی:

پیروزی‌های جبهه مقاومت علت تنش‌آفرینی نظام سلطه در منطقه است

حجت‌الاسلام «ذوالفقاری» گفت: امروزه جریان مقاومت در عرصه تحولات جهانی جایگاهی موثر داشته و به طور مشخص نقش بسزایی را در تحولات خاورمیانه ایفا می‌کند و همین عامل علت تنش‌آفرینی و توطئه‌های پی‌درپی در منطقه از سوی استکبار جهانی شده است.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ - 01January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همایش بین‌المللی «جان فدا» ویژه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرداران جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی و معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سید محمد ذوالفقاری» معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم اظهارداشت: امروزه جریان مقاومت در عرصه تحولات جهانی جایگاهی موثر داشته و به طور مشخص  نقش بسزایی را در تحولات خاورمیانه ایفا می‌کند و همین علت تنش‌آفرینی‌ها و توطئه‌های پی‌درپی در منطقه از سوی استکبار جهانی شده است.

وی افزود: حادثه ناگوار شهادت سرداران مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منجر به افزایش روزافزون جلوه‌های تمدن‌سازی از فرهنگ مقاومت، مفهوم ایثار و شهادت و در نهایت ایجاد همگرایی بالایی در سال‌های گذشته میان دو ملت ایران و عراق شده است. از همین رو آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت پرداختن به نقش موثر ویژگی‌های سرداران شهید مقاومت در پیشبرد زمینه‌سازی ظهور تمدن نوین اسلامی در قالب برگزاری همایش تخصصی «جان فدا» به تبیین شاخصه‌های متمایز سرداران شهید مقامت می‌پردازد.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور دانشجویان دانشگاه‌های بین‌المللی مشهد با حضور شخصیت‌هایی همچون عبدالكریم جاسم كریم سركنسول كشور عراق در مشهد و سفیر ایران در سوریه برگزار می‌شود.

وی محورهای سخنرانی این همایش را پیرامون سرداران مقاومت و مقابله با هژمونی استكبار در منطقه و شهادت سرداران مقاومت و شجره طوبای وحدت و همگرایی ملت‌های ایران و عراق ذکر کرد.

در این همایش یک روزه، پنج کارگروه تخصصی در موضوعات زنان و مقاومت، نقش سرداران شهید در تمدن نوین اسلامی، مقاومت در منطقه و تجربه‌نگاری مقاومت برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار