وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به دفاع‌پرس:

بخش سرود «جشنواره موسیقی فجر» سمبلیک نیست/ ۴۰۰ گروه سرود حمایت می‌شوند

اسماعیلی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گروه‌های سرود را مورد تاکید قرار داد و درباره اضافه شدن بخش سرود به جشنواره موسیقی فجر گفت: بخش سرود جشنواره موسیقی فجر یک بخش ویژه و جدی است و جایزه خواهد داشت لذا در این بخش نگاه سمبلیک نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ - 02January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه رویداد سرود «روایت سرباز» در جمع خبرنگاران درباره شرایط برگزاری جشنواره‌های فجر در صورت شیوع مجدد کرونا اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی درباره کرونا وضعیت خوبی داریم و البته تجربه برگزاری جشنواره در شرایط کرونایی را داریم لذا اگر فراگیری کرونا جدی باشد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی جشنواره‌ها را با حضور حداکثری مردم برگزار خواهیم کرد.

وی به تشکیل کمیته مشترکی برای رفع مشکلات سینماگران اشاره کرد و با بیان اینکه در این کمیته نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های امنیتی وجود دارند، تاکید کرد: برای هنرمندانی که طی ماه‌های گذشته دچار مشکل شده‌اند در این کمیته تصمیم‌گیری خواهد شد و سعی می‌شود موضوعات آن‌ها را حل کنیم.

بیشتر بخوانید؛
حاج قاسم چشمه‌جوشانی برای هنر و هنرپروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت برگزاری جشنواره سرود با محوریت مفاهیم دینی تاکید کرد: ما سرود را یکی از قالب‌های بسیار مهم و مفید هنری می‌دانیم که تقریباً همزاد انقلاب اسلامی است که طی دو دهه گذشته دچار افت شده بود اما طی چندسال اخیر درحال رشد است و امسال در جشنواره سرود فجر بخش ویژه‌ای خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه در مجموعه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های مساجد بیش از چهار هزار گروه سرود وجود دارد که ظرفیت مهمی است، تاکید کرد: رویکرد قطعی ما حمایت از گروه‌های سرود و تولیدات هنری در کشور است.

بخش سرود «جشنواره موسیقی فجر» سمبلیک نیست/ ۴۰۰ گروه سرود حمایت می‌شوند

وی درباره تقویم هنری کشور طی ماه‌های آینده گفت: ما هفت جشنواره بزرگ را پیش‌و رو داریم که سه جشنواره مربوط به معاونت هنری است؛ جشنواره شعر فجر که هفته‌های شعر آن به زودی در استان‌ها و مراکز استانی آغاز خواهد شد و جایزه ادبی جلال آل احمد و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و تجسمی و فیلم فجر که همگی طبق جدول دقیق زمانبندی در حال پیشرفت است و برنامه‌های آن دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه جشنواره‌های فجر همگی به لحاظ کمی افزایش چشم‌گیر داشته است، افزود: به لحاظ کیفی نیز با بررسی‌هایی که صورت گرفته است کارهای بسیار خوبی را دریافت کرده‌ایم و بخاطر اینکه در تئاتر، سینما و موسیقی آثار بین‌المللی را نیز میزبانی خواهیم کرد لذا آثار بسیار مهمی را پذیرا خواهیم بود.

اسماعیلی مخاطب سرود را نوجوانان و جوانان دانست و ادامه داد: «روایت سرباز» نمونه صدها برنامه سرودی است که طی ایام سال در سراسر کشور برگزار خواهد شد و ما فکر می‌کنیم هرچه به این موضوع توجه کنیم به جوانان و نوجوانان کمک کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا نگاه جشنواره موسیقی فجر به سرود تزئینی است، گفت: بخش سرود جشنواره موسیقی یک بخش ویژه و جدی است و جایزه خواهد داشت لذا در این بخش نگاه سمبلیک نخواهیم داشت و تاکنون طبق فراخوان صورت گرفته آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که داوری خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار