جان فدا/ رویداد سرود «روایت سرباز» برگزار شد؛

اسماعیلی: حاج قاسم شخصیتی جذاب و چشمه‌جوشانی برای هنر و هنرپروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولیدات هنری درخصوص شهید سلیمانی خبر داد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جذاب و چشمه‌جوشانی برای هنر و هنرپروری است.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ - 01January 2023

اسماعیلی: حاج قاسم شخصیتی جذاب و چشمه‌جوشانی برای هنر و هنرپروری استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه رویداد سرود «روایت سرباز» دومین جایزه بنیاد رودکی در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده سردار شهید، شامگاه (یک‌شنبه) در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گروه سرود طا‌ها و مصباح‌الهدی از شهرستان لارستان استان فارس و گروه موعود از شهرستان دلیجان استان مرکزی به اجرای سرود پرداختند و سپس از پی‌نمای کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» خاطرات خودنوشت شهید سلیمانی برای مخاطبان نوجوان با حضور تعدادی از فرزندان شهدای فاطمیون رونمایی شد.

در ادامه گروه نسیم رحمت و انوارالمهدی به اجرای سرود پرداختند و سپس گروه ندای ثامن که در مراسمی بخاطر اجرای سرود آرامش قبل از طوفان مورد تجلیل شهید سلیمانی قرار گرفته بودند، این سرود را اجرا کردند.

***سه روز قبل از شهادت برای حاج یاسم شعر گفتم

در ادامه این مراسم، میلاد عرفان‌پور شاعر کشورمان به شعرخوانی پرداخت و در توضیح کوتاهی گفت: سه سال پیش درحوالی همین ایام ۱۱ دی‌ماه من در شهر کرمان بودم و به دلم افتاد شعری برای حاج قاسم بگویم و این شعر سه روز قبل از شهادت ایشان سروده شد.

این شاعر در ادامه ترانه قاسم هنوز زنده است را که توسط غلامرضا صنعتگران خوانده شده را برای حضار سرود.

اسماعیلی: تولید هنری برای شهید سلیمانی سفارشی نیست
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد عظمت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر عیان می‌شود و این خصلت شهادت، جهاد و مبارزه است، اظهار داشت: شهادت یک حیات دوباره و دوره پرشکوه‌تری را برای شهید رقم می‌زند.

وی با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی اسطوره‌های گذشته را برای نسل جدید تجسم بخشید، افزود: نسل کنونی سیره، سلوک همه شهدا را در وجود حاج قاسم دید لذا بخاطر همین ما نسل خوشبختی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روایت هنری سیره حاج قاسم سلیمانی را ضروری دانست و افزود:
شهید سلیمانی عصاره همه شهدا انقلاب طی چهار دهه گذشته بود که ما فقط از آن‌ها شنیده بودیم و با شهادت ایشان هنر هزاران هنرمند عاشقانه به جوشش آمد و آثار هنری فاخری خلق کردند؛ آثاری که سفارشی نبود و ماندگار خواهد شد.

اسماعیلی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شهید سلیمانی و لزوم مکتب دانستن این شهید پرداخت و درخصوص علت این نام‌گذاری گفت: یکی از عواملی که بخاطر آن شهید سلیمانی را باید مکتب دانست گسترده‌ی وسیعی است که ذیل این شخصیت شکل گرفته است لذا رهبری با اطمینان از کلمه مکتب در بیان این شهید استفاده فرمودند.

وی به تولیدات متنوع هنری پیرامون شهید سلیمانی اشاره کرد و با بیان اینکه در وزارت ارشاد در رشته‌های مختلف درخصوص این شهید بزرگ تولید اثر می‌کنیم، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جذاب و چشمه‌جوشانی برای هنر و هنرپروری است.

در انتهای این مراسم گروه‌های منتخب دومین رویداد سرود روایت سرباز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار