رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

پخش زنده مسابقات کشوری قرآن از صداوسیما/ اهواز میزبان رقابت ۱۸۱ فعال قرآنی می‌شود

مجیدی‌مهر با بیان اینکه پخش زنده مسابقات کشوری قرآن از صداوسیما صورت خواهد گرفت، گفت: ۱۸۱ فعال قرآنی در مسابقات کشوری قرآن کریم در اهواز رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ - 02January 2023

پخش زنده مسابقات کشوری قرآن از صداوسیما/ ۱۸۱ فعال قرآنی در اهواز رقابت می‌کنندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمید مجیدی‌مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست خبری مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی با بیان اینکه این مسابقات، مسابقاتی مربوط و متعلق به همه ارکان نظام اسلامی و حامی اصلی آن شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: معظم‌اله بارها نکات مختلفی را پیرامون مسابقات قرآن مطرح کرده‌اند لذا رویدادهای قرآنی مورد توجه و تاکید ایشان است.

وی با بیان اینکه در سازمان اوقاف از ایده‌های خلاق مبتنی بر تکنولوژی پیرامون مسابقات قرآنی استقبال می‌کنیم، افزود: به‌دنبال این هستیم فضای مسابقات قرآن را از استرس دور کنیم چراکه قرآن منشع آرامش است لذا باید فرایند شرکتِ شرکت کنندگان را تسهیل‌ کنیم تا متسابقان بخاطر حضور در مسابقات لذت ببرند.

مجیدی‌مهر با تاکید براینکه هدف تبلیغی و ترویجی برای مسابقات قرآنی درجهت انس با قرآن است، ادامه داد: این رویه باید زمینه‌ی برای تدبیر و عمل به آیات قرآن باشد لذا مسابقات در این سمت پیش خواهد رفت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره زمان برگزاری این مسابقات گفت: ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه این مسابقات در اهواز برگزار خواهد شد؛ مجموعه‌های مختلف حامی این رویداد ملی هستند و مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی درحال رسیدن به جایگاه اصلی خود است.

وی بازدید از مناطق راهیان نور را از برنامه‌های جنبی برای این رویداد مهم قرآنی قلمداد کرد و با بیان اینکه تدابیر صورت گرفته است که طی یک روز در تمام بخش‌ها تلاوت قرآن وجود داشته باشد، گفت: تعداد متسابقین امسال در بخش برادران ۹۸ و در بخش خواهران ۸۳ نفر در چهار رشته خواهند بود.

مجیدی‌مهر درباره جوایز این دوره مسابقات قرآن کریم، تاکید کرد: بودجه مسابقات از پنج تا هفت میلیارد تومان محاسبه شده است که بخشی از آن مربوط به آورده‌های دستگاه‌ها می‌باشد و جوایز در بخش خواهران و برادران مساوی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تعاملات سازمان اوقاف با مجموعه‌های رسانه‌ای در رسانه ملی را مثبت قلمداد کرد و گفت: به‌زودی به‌واسطه‌ی تعاملات خوبی که با مجموعه صداوسیما داریم رادیو اختصاصی موسمی قرآنی را ویژه مسابقات مختلف قرآنی را رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها