رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

ایران پرچم‌دار قرآن در جهان/ نمایندگان ۳۳ کشور به مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی می‌آیند

مجیدی‌مهر جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار قرآن در جهان دانست و درباره جزییات این مسابقات گفت: نمایندگان ۳۳ کشور به مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی می‌آیند.
کد خبر: ۵۷۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 14February 2023

ایران پرچم‌دار قرآن در جهان/ نمایندگان ۳۳ کشور به مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی می‌آیندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سی‌و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور «حمید مجیدی‌مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه افتتاح این مراسم با سخنرانی محمدباقر قالیباف در تهران از ۳۰ بهمن تا دو اسفندماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: رئیس‌جمهور سخنران اختتامیه مراسم است و تلاوت‌های قاریان ممتاز در فواصل برنامه‌ها وجود خواهد داشت و این رویداد در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی از استقبال قاریان کشور‌های مختلف خبرداد و و با بیان اینکه ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جهان در این رویداد حصور خواهند داشت، گفت: ما در ابتدا از ۸۰ کشور از پنج قاره جهان شرکت کننده داشتیم که نمایندگان ۳۳ کشور به مرحله رقابت راه یافتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: شعار امسال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم "یک کتاب، یک امت" است که با هدف همبستگی جهان اسلام صورت خواهد گرفت.

مجیدی‌مهر دیپلماسی فرهنگی و قرآنی را هدف این رویداد دانست و درباره جوایز مسابقات تاکید کرد: در حمایت از پول ملی ارز از جوایز قرآنی حذف شد تا ارزی که به سختی به دست می‌آید به آسانی از کشور خارج نشود لذا جوایز مسابقات به‌صورت ریالی پرداخت می‌شود.

وی درباره دیدار متسابقین سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تمام مراحل هماهنگی در جهت دیدار با رهبر انقلاب صورت گرفته است که امیدواریم این اتفاق محقق شود چراکه یکی از تقاضا‌های متسابقسن است و هنوز پاسخ قطعی در این باره به ما داده نشده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره انعکاس این مسابقات در رسانه‌ها گفت: تلوبیون، شبکه قرآن، هیئات انلاین، قرآن آنلاین و برخی از شبکه‌های اجتماعی به پخش زنده این رویداد خواهند پرداخت و قاریان در برخی از مساجد و مراکز تهران حضور پیدا می‌کنند و تلاوت خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها