«سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، با بیان اینکه یکی از کانونهای تحولآفرینی در سبک زندگی مردم در جهت تقویت نظام هدایتی فرهنگی کشور طبعاً امامزادگان، بقاع متبرکه و سایر مجتمعهای فرهنگی و مذهبی میباشند، اظهار داشت: بهنظر میرسد باید یک خط ارتباطی وسیعی بین تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و ارائه کنندگان بازی و سرگرمی با شخصیتهای بومی و ایرانی ـ اسلامی توسط متولیان سازمان اوقاف و امور خیریه و مساجد برقرار شود.
وی به برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران «شهر خانواده» که ششم بهمنماه در کوشک باغ هنر تپههای عباسآباد تهران افتتاح شد اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه یک تلاش برای پیوند بین شخصیتهای بومی و ایرانی ـاسلامی است که در روزهای آینده میزبان متولیان سازمان اوقاف، مساجد و فضای فرهنگی خواهد بود چراکه اگر بتوانیم ارتباط شخصیتهای ملی با محصولات فرهنگی را ایجاد کنیم قطعاً بخش زیادی از مردم و اقشار مختلف جامعه از جذابیت محصولات ایرانساخت مطلع خواهند شد و از این کالاها برای فرزندانشان در مدیریت منزل و خانه بهره خواهند گرفت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید براینکه بیش از 180 نوع محصول فرهنگی ساخت ایران توسط تولیدکنندگان داخلی متناسب با شخصیتهای دینی و مذهبی تولید شده است، گفت: محصولات فرهنگی نقش مهمی در الهامبخشی و سبک زندگی دارند که باید با بازارپردازی و گردش شخصیتها و مضامین در کالاهای مختلف برای تولید کننده قدرت ایجاد کنیم تا کالاهای فرهنگی از وضعیت رکود و فقدان کاراکتر خارج شویم.
امامی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارتباط خوب و سازندهای با سازمان اوقاف و امور خیریه و مجموعه مساجد کشور دارد، گفت: در این زمینه حتما نیازمند ارتباطات بهتر و همکاریهای سازندهتر هستیم و عموم مردم باید از طریق بقاع متبرکه و امامزادگان با کاراکترهای بومی و ملی آشنا شوند. مردم باید در مناسبتهای مختلف در مواجهه با شخصیتهای ملی و مذهبی و عروسکهایی که از شخصیتهای ایران انجام میشوند، قرار گیرند.
وی در پاسخ به اینکه امامزادهها برای اینکه به قطب فرهنگی مبدل شوند چه مقدماتی لازم دارند، گفت: ما در امامزادگان ظرفیتهای مردمی عظیمی داریم که برای تاثیرگذاری باید رویکردهای نوینی در امامزادگان اتخاذ شود تا فعالیتهای متناسب با سیاستهای سازمان اوقاف و امامزادگان و بقاع متبرکه دنبال شود چراکه ترویج فرهنگ دینی امامزادگان کمک بهتعالی و سبک زندگی عموم مردم خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: خوشبختانه مسوولین و متولیان فرهنگ عمومی و خصوصی در سطح کشور با یک اتحاد و همگرایی فعالیتهای فرهنگی لازم را دنبال میکنند که باید در این مسیر در حوزه سبک زندگی به کمک خانواده ایرانی حرکت کنیم و در این زمینه در حوزههای پوشاک، اسباببازی، پویانمایی و بازیهای الکترونیک و گیم و حتی هدایا، نمادها و برچسبها و لوازم شخصی و نوشتافزار میتوانیم مفاهیم ایرانی ـ اسلامی را با جذابیت در مصارف فرهنگی خانوادهها قرار دهیم.
امامی ادامه داد: البته لازمه ورود کالاهای فرهنگی به خانوادهها شکستن قفل بازار است که از دو طریق تامین سرمایه در گردش برای تولید کنندگان و تبلیغات فوقالعاده بالا در رسانههای دیداری و شنیداری محقق میشود.
انتهای پیام/ 121