اهدای ۴۰۲ جهیزیه در یازدهمین قرار دوازدهم سال ۱۴۰۱

یازدهمین طرح قرار دوازدهم سال ۱۴۰۱ همزمان با ولادت امام جواد (ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با توزیع و اهدای ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی و ۴۰۲ جهیزیه در سراسر کشور اجرا شد.
کد خبر: ۵۷۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ - 01February 2023

اهدای ۴۰۲ جهیزیه در یازدهمین قرار دوازدهم سال ۱۴۰۱به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، یازدهمین اجرای طرح قرار دوازدهم امروز (۱۲ بهمن‌ماه) با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، اجرای یازدهمین اجرای طرح قرار دوازدهم در تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی خیرین در بقعه شیخ طرشتی تهران برگزار شد؛ در این مراسم به‌صورت ویدئوکنفرانسی با برخی استان‌ها ارتباط برقرار شد و مدیران کل اوقاف و امور خیریه برخی استان‌ها به ارائه گزارش پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از یازدهمین اجرای طرح قرار دوازدهم در تهران پرداخت و افزود: از خدمات مهم مدیریتی جدید، فعال کردن عرصه‌های اجتماعی در حوزه‌ وقف است؛ یازدهمین قرار دوازدهم با اهدای جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳۱۳ بقعه متبرکه در تهران، یادآور شد: به ازای هر ۳۸ هزار نفر در استان، یک بقعه متبرکه و امامزاده محل اجرای اهداف و ماموریت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است؛ یک هزار و ۵۱ موقوفه و ۱۵۴ هزار رقبه اعم از متصرفی، غیرمتصرفی و اشتراک‌التولیه نیز در استان وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه ۳۳ موقوفه در حوزه ازدواج در استان تهران وجود دارد، گفت: امروز در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم ۲ هزار بسته معیشتی و اقلام جهیزیه در استان تهران توزیع خواهد شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری هر ماهه‌ی طرح قرار دوازدهم، اظهار کرد: امروز خوشحالیم که اجرای این قرار دوازدهم مقارن شده با روز میلاد امامی که جوادالائمه (ع) نام دارد و به جود و کرم بیشتر شناخته شده است؛ در یازدهمین قرار دوازدهم با شناسایی بهره‌مندان ۴۰۲ جهیزیه در سطح کشور که شامل هشت قلم اصلی بوده است، تهیه شده و به زوج‌های نیازمند اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در قالب طرح قرار دوازدهم ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی، ۶۲ بخاری، ۴۵۸ جفت کفش، ۱۶۰ تخته پتو، پنج سری سیمونی و در قالب طرح شمیم خدمت ۲۰ چرخ خیاطی توزیع می‌شود؛ همچنین ۶ زندانی نیز آزاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این مراسم با تبریک ولادت امام جواد (ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به خانواده بزرگ خادمین بقاع متبرکه و سازمان اوقاف و امور خیریه برای توفیق خدمت‌رسانی به مردم و ادامه این مسیر، تبریک دیگری دارم.

وی با اشاره به آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مریم (قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا؛ وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا)، افزود: حضرت عیسی بن مریم (ع) در همان گهواره می‌فرمایند من بنده خدا هستم، خدا به من وحی کرده و کتاب و قانون داده است؛ خداوند مرا نبی و مبارک قرار داد؛ انسان در هر مکانی که گام بر می‌دارد باید مبارک باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان‌ها، نهادها، مسئولان و دیگر افراد لازم است تمرین مبارک بودن را داشته باشند؛ مبارک بودن به معنای برکت‌دار بودن و انفاق کردن است؛ اطعام کردن و دستگیری از نیازمندان نیز از جمله برکت دار بودن به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پیام خدا و حریت دینی و اسلامی را مطرح کرده است؛ این حریت در انقلاب اسلامی با حریت اسلامی گره خورده است؛ انقلاب اسلامی در برابر نظام استکبار و طاغوت ایجاد شد و در برابر طاغوت ایران قیام کرد و او را ساقط ساخت اما این به معنای آن نیست که همه طاغوت‌ها تمام شده باشند چرا که آن شیطان اکبر وجود دارد و علیه انقلاب اسلامی شیطنت می‌کند تا جایی که حتی در عرصه صادرات نیز ایران را تحریم کرده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران این افتخار را دارد که در مقابل نظام سلطه جهانی قیام کرده است؛ انقلاب باید مسیر خودش را مصمم و محکم پیش برود؛ نظام سلطه گام به گام عقب‌نشینی خود را اعتراف و قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره فعالیت‌های دانش‌بنیان این سازمان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان‌هایی که توان دارند که در اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند، باید اقدامات خود را به موقع و در جای خود انجام دهند.

حجت‌الاسلام خاموشی در پایان تاکید کرد: امروز ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران، توانمندتر از همیشه در راهبری انقلاب اسلامی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار