جان فدا/ به مناسبت سومین سالگرد شهادت «سردار سلیمانی»؛

همایش بین المللی شعر «شاخه طوبی» در سنندج برگزار شد

همایش بین المللی شعر «شاخه طوبی» یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ - 02January 2023

همایش بین المللی شعر «شاخه طوبی» در سنندج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، همایش بین المللی شعر «شاخه طوبی» یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان در سنندج برگزار شد.

این همایش به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، شورای هماهنگی انقلاب اسلامی کردستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان روز دوشنبه در کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد.

در این همایش علاوه بر شاعرانی از استان کردستان، شعرایی از سراسر کشور و همچنین کشور افغانستان نیز حضور داشتند و به صورت مجازی اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

«محمد مخدومی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در این همایش با بیان اینکه مکتب حاج قاسم به مکتبی جهانی تبدیل شده است و اندیشه های وی در همه مکاتب جریان دارد، اظهار داشت: حاج قاسم علاوه بر اینکه یک شخصیت امنیتی بود در زمینه‌های فرهنگی نیز بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: حاج قاسم چون منویات رهبری برایش اولویت بود در هر عرصه‌ای که ایشان مطالبه‌ای داشتند، پیشگام می شد و دیگران را نیز به آن سمت فرا می‌خواند.

مخدومی اضافه کرد: یکی از مباحث مورد تاکید رهبری همواره بحث تبیین بوده است که شهید حاج قاسم در این زمینه با تمام توان تلاش کرد و بین جریان های مختلف سیاسی وحدت ایجاد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی و قالب هنر ابزاری موثر در زمنیه تبیین مبانی انقلاب به شمار می‌رود، ابراز امیدواری کرد که ما هم بتوانیم همچون حاج قاسم در این عرصه گام برداریم.

در ادامه این آیین تعدادی از شعرا به قرائت شعر در مورد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از تعدادی از آنان هم تجلیل شد.

انتهای پیام/ عباس جهانتاب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار