جان فدا/ فرمانده قرارگاه رمضان سپاه:

شهید سلیمانی نگاهش به همه انسان‌ها یکسان بود

سردار مسگریان با بیان اینکه حاج قاسم علاقه و ارادت خاصی به مردم کُرد داشت، گفت: خدمات شهید سلیمانی برای همه ملت‌ها هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ - 03January 2023

شهید سلیمانی نگاهش به همه انسان‌ها یکسان بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «عبدالرضا مسگریان» فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه، امروز در مراسم گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن آزادی مرکز استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردمان این دیار با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه حاج قاسم را دست‌نیافتنی نکنید، اظهار داشت: همه ما حاج قاسم هستیم و می‌توانیم مدافع خوبی برای نظام باشیم.

فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اخلاص، عبادت و معنویت، حاج قاسم را به حاج قاسم الان تبدیل کرد، تصریح کرد: خدمات شهید سلیمانی برای همه ملت‌ها هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم علاقه و ارادت خاصی به مردم کُرد داشت،  افزود: شهید سلیمانی نگاهش به همه انسان‌ها یکسان بود.

مسگریان خاطره‌ای از شهید سلیمانی بازگو کرد و بیان داشت: زمانی‌که در حال نجات و رهاسازی سعدیه عراق بودیم، در بخشی از عملیات با مشکل مواجه شدیم و شهدای زیادی داده بودیم که با حاج قاسم تماس گرفتند و گفتند با کاک محمود فرمانده عراقی پیش بروید تا خودم را می‌رسانم که با حضورش شهر آزاد شد.

وی اظهار کرد: زمانی که حمله داعش به سنجابی و ایزدی‌ها پیش آمد، خبری از مدعیان حقوق بشر امروزی نبود و هیچ کسی به کمک آنها نیامد و تنها حاج قاسم به آنان کمک کرد.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌هایی که امروزه مدعی حقوق بشر هستند، از ملت‌ها تنها استفاده ابزاری می‌کند، گفت: کُردها خودشان شاهد هستند که به نام حمایت از کُرد چه خیانتی به مردم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به گفته فرماندهان عراقی‌ انقلاب اسلامی باعث احیای کُردها شد، ادامه داد: منافقینی که امروز سنگ کردها را به سینه زده، به کُردها کردها ارزش با تیر کشته شدن را ندارند و صدایش در بی‌سیم‌ها هست.

فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه در جنگ عراق، آمریکایی‌ها ناجوانمردانه کردها را تنها گذاشتند، عنوان کرد: این واقعیات درس‌هایی از تاریخ است که باید عبرتی شود و هیچ‌گاه به آنان اعتماد نکنیم.

به گفته وی، آمریکایی‌ها در حمایت از داعش پیش‌قدم بودند، زمانی‌که در محاصره بودند، یکی از فرماندهان پیشمرگ کُرد عراقی با من تماس گرفت و گفت یکی از هواپیماها بر فراز آسمان هست چه کسی هست که پس از پیگیری مشخص شد که هواپیما 330آمریکایی است!

فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدافع دروغین مردم هستند، یادآور شد: سران آمریکا همواره به دنبال شهید کردن حاج قاسم با کمترین هزینه بودند و چندین بار محل حضور حاج قاسم را بمباران کردند تا در نهایت ناجوانمردانه به شهادتش رساندند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی همواره آرزوی شهادت داشت و می‌گفت در بیابان‌ها دنبال شهادت هستم، افزود: حاج قاسم زمانی که خبر شهادت شهید کاظمی را شنید به من گفت تو را به حضرت فاطمه قسم دعا کنید من هم شهید شوم.

مسگریان با اشاره به اینکه رشادت و تاکتیک‌های حاج قاسم در عملیات بی‌نظیر بود، گفت: حاج قاسم بسیار مهربان و در طول مسیر 20دقیقه با نوه‌اش با زبان کودکانه صحبت می‌کرد و اگر کسی می‌شنید هیچ‌کس باور نمی‌کرد این حاج قاسم است.

همرزم شهید سلیمانی ابراز داشت: احساسات حاج قاسم نسبت به خانواده‌اش بسیار مهربانانه بود، اگر کسی نمی‌شناخت فکر می‌کرد یک مرد خشن است در حالی‌که اینطور نبود و همیشه افتاده و مردمی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها