در دیدار امیر شاه‌صفی و فرمانده نیروی هوایی چین تأکید شد

توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و چین در حوزه هوایی

فرماندهان نیروی هوایی ایران و چین ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر، بر گسترش روابط و توسعه همکاری‌های دفاعی دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۵۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ - 03November 2015

توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و چین در حوزه هوایی

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، در دیدار امیر سرتیپ شاه صفی و ژنرال ماشیائوتیان، فرمانده نیروی هوایی چین که در ساختمان ستاد کل نیروی هوایی این کشور صورت گرفت، فرمانده نیروی هوایی کشورمان در سخنانی بر گسترش همکاریهای دو کشور تاکید و از این دیدار بهعنوان فرصتی مناسب در بسط و گسترش همکاری نیروهای هوایی دو کشور یاد کرد و خواستار تعاملات بیشتر در این حوزه شد.

وی همچنین یادآور شد که این همکاریها میتواند در حوزههای آموزشی بهویژه آموزش پرسنل پروازی، تعاملات فنی، مراقبتهای پروازی، خلبانی، مناسبات دفاعی و مهندسی توسعه بیشتری یابد.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد تا با برداشتن گامهای موثر و همکاریهای دوجانبه در بخشهای گوناگون، توان رزم هر دو کشور در حوزه نظامی بهویژه در حوزه هوایی افزایش یابد.

فرمانده نیروی هوایی چین نیز ضمن خوشامدگویی به فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور وی در این کشور را در تحکیم و توسعه مناسبات و همکاریهای نظامی ایران و چین سودمند دانست.

وی یادآور شد که این ملاقات میتواند زمینه همکاریهای بیشتر دو کشور در بخشهای مختلف نظامی بهویژه در راستای توسعه مناسبات و همکاریها در حوزههای تخصصی مختلف باشد.

فرمانده نیروی هوایی چین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ایران و چین در همه زمینهها منافع مشترک دارند و این دیدارها میتواند زمینه همکاریهای جدیدتر در بخشهای مورد علاقه را بیش از پیش گسترش دهد.

ارتقای همکاریهای دو نیرو، همکاریهای دفاعی بین دو کشور، بسترسازی تعاملات دوجانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و چین از دیگر محورهای گفتوگوی طرفین در این دیدار بود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین در پایان این دیدار، دفتر یادبود ستاد کل نیروی هوایی چین را امضا کرد و با نگارش متنی کوتاه در آن خواستار تقویت و ارتقای توان رزم هر دو کشور شد.

هیئت عالیرتبه نیروی هوایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب  به ریاست امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی وارد شهر پکن پایتخت چین شد و قرار است در این سفر چهار روزه از مراکز هوایی و شرکتهای زیر مجموعه نیروی هوایی این کشور بازدید داشته باشند.

ملاقات با ژنرال خوجی لیانگ، معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین از دیگر برنامههای هیئت عالیرتبه نظامی کشورمان در سفر به چین است که روز چهارشنبه هفته جاری صورت میگیرد.

همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با سفر به شهرهای «جی نان» و «شی ان» ضمن حضور در لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور، از شرکت های XAC و FACRI نیز دیدن کرده و از نزدیک با فعالیتهای آنان آشنا میشود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترک شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها