جان‌فدا/ پیشکسوت دفاع مقدس:

شهید سلیمانی سرباز ولایت و مرد ایثار و ازخودگذشتگی بود

سردار «یگانه» گفت: شهید سلیمانی سرباز ولایت و مرد ایثار و ازخودگذشتگی بود این مهم بیانگر مرد میدان بودن این شهید بزرگوار است.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ - 04January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، در راستای برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها، امروز یادواره حاج «قاسم سلیمانی» با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

در این یادواره، سردار «عباس یگانه» پیشکسوت دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، سلامت، امنیت و مدافعان حرم به‌ویژه سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

وی ابراز داشت: باید همواره یاد و نام شهدا را در جامعه زنده نگه ‌داشت زیرا هر آنچه انقلاب اسلامی دارد به برکت رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنها است.

پیشکسوت دفاع مقدس ضمن تشریح بخشی از ابعاد مختلف شهید سلیمانی و با بیان اینکه شهید سلیمانی پیروز و هم شهید شد، بیان کرد: ایشان سرباز واقعی و جان فدایی ولایت بود و به دیگران خطاب می‌کرد تا جان دارید در وفاداری از اسلام و ولایت تلاش کنید.

یگانه یادآور شد: شهید سلیمانی همیشه زیارت عاشورا را قرائت می‌کرد و در شب‌های عملیات علی‌رغم اینکه فرماندهی عملیات را بر عهده داشت ولی همیشه توسل به حضرت زهرا(س) و همچنین اهل‌بیت(ع) در سیره و منش این شهید بزرگوار بود.

وی گفت: شهید سلیمانی همیشه نگران رزمندگان بود و حتی بیشتر از بستگان‌شان دغدغه داشت که آسیبی به آنها وارد نشود به همین دلیل اگر رزمنده‌ای تیر و ترکش می‌خورد و روی زمین می‌افتاد ناراحت می‌شد و معتقد بود که همه رزمندگان فرزندانش هستند.

پیشکسوت دفاع مقدس افزود: همچنین شهید سلیمانی به همراه رزمندگان در عملیات‌ها، زمانی ‌که با آتش بمباران دشمن مواجه بودند هیچ‌گاه منطقه را ترک نمی‌کردند و جانانه مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی می‌کردند تا آنها را شکست دهند.

سردار یگانه با بیان اینکه شهید سلیمانی، سرباز ولایت و مرد ایثار و ازخودگذشتگی بود، خاطرنشان کرد: ایشان شخصاً چندین ‌بار عملیات‌ها را بررسی می‌کرد تا بتواند با کمترین تلفات اجرایی کند که این مهم بیانگر مرد میدان بودن این شهید بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در هر سنگری به رزمندگان می‌گفت که برایش دعا کنند تا به شهدا ملحق شود و عاشقانه برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد و به آرزویش هم رسید.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: شخصیت و رفتار شهید سلیمانی به دل می‌نشست و هر وقتی کنار سردار سلیمانی بودیم خدا را فراموش نمی‌کردیم.

سردار یگانه بیان داشت: شهید سلیمانی در جبهه‌های مقاومت و عملیات‌ها خودش را به خاطر حفظ اسلام و دفاع از ولایت به آب و آتش می‌زد، این شهید بزرگوار زمانی که به شهادت رسید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان خطاب سردار دل‌ها را داد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط جبهه، نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و اقامه نماز را تأخیر نمی‌انداخت و زیراندازی روی زمین پهن می‌کرد و نماز را به موقع اقامه می‌کرد.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: غیرممکن بود شهید سلیمانی در جبهه‌ها رزمندگان فاطمیون و زینبیون را ببیند و بر پیشانی و گونه‌‌های آنها بوسه نزند و پدر، مادر و فرزند شهیدی را نیز ببیند و آن‌ها را در آغوش نگیرد که این مهم بیانگر مهر و محبت این شهید بزرگوار به رزمندگان و خانواده‌های شهدا بود.

همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: همه شهدای ایران و جبهه‌ مقاومت شجاع بودند و اگر همه وصیت‌نامه‌هایشان را ورق بزنید غیرممکن است شهیدی را پیدا کنید که ملت و مسلمانان را به دفاع از امام و ولایت‌فقیه سفارش نکرده باشد.

وی متذکر شد: شهدا از ما سبقت گرفتند و توانستند کمال الهی را طی کنند و امروز وظیفه ملت ایران است که ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و در دفاع از ارزش‌ها و ولایت‌فقیه تلاش کنند.

سردار یگانه ابراز داشت: ایران در هشت سال دفاع مقدس برای مبارزه با دشمنان سیم خاردار نداشت، ولی با ناچیزترین امکانات نظامی توانست به پیروزی برسد و امروز که به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی مجهز است دشمنان هیچ غلطی نمی‌تواند علیه کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه پیروزی از آن ما است و دشمن شکست ‌خورده است، اضافه کرد: دشمنان هزاران شبکه و همچنین فضای مجازی را علیه جمهوری اسلامی مدیریت می‌کنند و هزاران مطلب علیه ارزش‌های اسلام تهیه و منتشر می‌کنند تا بتوانند ذره‌ای از ایمان جوانان بکاهند.

پیشکسوت دفاع مقدس متذکر شد: ملت ایران به‌ویژه جوانان نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و همواره با پیروی از ولی‌فقیه، این توطئه‌ها را خنثی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها