مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس:

برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است

سردار «کوشکی» گفت: برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است و باید در این یادواره‌ها با سیره شهدا آشنا شویم.
کد خبر: ۵۶۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ - 04January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس امروز در یادواره شهدای روستای حسین‌آباد بخش سیاخ دارنگون شیراز اظهار داشت: برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است که باید در این یادواره‌ها با سیره شهدا آشنا شویم و با عمل به سیره شهدا می‌توانیم تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

سردار کوشکی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم صریحاً به ویژگی‌های شهدا اشاره فرموده است، خاطرنشان کرد: از دید قرآن کریم شهدا که در راه خدا کشته می‌شوند، در عین حال زنده هستند و زندگی می‌کنند و رزق خود را در حضور پروردگار در آنچه خداوند از فضل خود به آنها ارزانی داشته است، می‌یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس گفت: یکی از نعماتی که خداوند به ما در این سرزمین عطا کرده، نعمت شهادت است و اجتماعاتی مثل جمع امروز برای معرفی سبک زندگی و سیره شهدا به مردم است.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه شهدا نزد خداوند زنده بوده و بر اعمال ما حاضر و ناظر هستند، افزود: دست شهدا در خیلی اعمال ما در این دنیا باز است؛ چون آنها بندگان مخلص، خاص و مقرب خدا بوده و نزد خدا آبرو و اعتبار دارند.

وی افزود: توصیه به نماز به‌عنوان فریضه‌ای که ما را از اعمال بد دور می‌کند، احترام به والدین، حفظ وحدت و پرهیز از دچار شدن به نفاق و تفرقه، تاکید به پاسداشت حیا و حجاب در بین جامعه از جمله وصایای شهداست که در تمام اعصار به کار خواهد آمد و عمل به آنها امنیت جامعه را بالا خواهد برد و غفلت از این موارد به ضرر خود ما تمام خواهد شد؛ زیرا انسان غافل چیزی جز آتش جهنم برای خود به بار نخواهد آورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس افزود: ویژگی دیگر شهدا این است که زمانه‌شناس و با بصیرت بودند و هدف را گم نمی‌کردند و در بهترین موقعیت امام خود را شناخته و به یاری‌اش شتافتند.

سردار کوشکی تاکید کرد: در حوادث اخیر دشمن به جنگِ با حیا و حجاب آمد، اما هدف اصلی‌اش خدشه‌دار کردن امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور و تجزیه این سرزمین بود که برای حفظش هزاران خون روی زمین ریخته شده است.

وی افزود: نیروهای مخلص و متعهد ما در بسیج و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نگذاشتند دشمن در حوادث اخیر به نقشه‌های شومش جامه عمل بپوشاند و برای این کار تعداد زیادی از مدافعان امنیت ما شهید شدند و همزمان دلاورمردان فداکار ارتش و جان بر کفان مخلص سپاه نیز در دفاع از سرحدات و مرزهای ما و دفاع از انقلاب در حال ایثار و فداکاری هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس در پایان گفت: تنها با جهاد تبیین می‌توانیم مانع دستیابی دشمن به اهداف شومش شویم. برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است و در کنار آن باید وصیت‌نامه شهدا نیز خوانده شود و مردم با سبک زندگی این اسوه‌های اخلاق و پایدار آشنا شوند و تنها با عمل به این رهنمودهاست که از سلطه دشمن فریبکار دور خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها