جان فدا/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهید «سلیمانی» مصداق بارز صداقت بود/ در مسیر شهدا و ولایت فقیه عاقبت بخیری است

آیت الله «مجمدی لائینی» با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز صداقت بود، گفت: مسئولان اخلاص و صداقت این شهید والامقام را الگوی خویش قرار دهند.
کد خبر: ۵۶۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 04January 2023

شهید «قاسم سلیمانی» مصداق بارز صداقت بود/ در مسیر شهدا و ولایت فقیه عاقبت بخیری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم هفتمین روز تدفین شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) و سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور مردم شهید پرور، مومن و ولایی در روستای طوقدار ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفام مقدس، ۴۳ شهید مدافع حرم، سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی و سومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قدردان حضور برجسته و شایسته تحسین مردم شهید پرور این روستا در آئین‌های وداع، تشییع و تدفین شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) که در این روستا تدفین شده، هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سفر آخرت و این اینکه همگان باید تلاش کنند توشه‌ای طیب و طاهر برای آخرت خویش همراه داشته باشند، افزود‌: فرد بعد از چشم بست از دنیای مادی در عالم برزخ برای روز قیامت روز شماری می‌کند. دنیای برزخ نیز حساب و کتاب، عذاب و رحمت و... دارد.

وی با بیان اینکه انسان برای سفر آخرت باید مطابق آیه سه سوره زمر، راستی و صداقت همراه داشته باشد، گفت: انسان ابتدا باید با خود صادق باشد و خود فریب نباشند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انسان اگر به خود دروغ بگوید و به خودش خیانت کند برای وی عادت می‌شود و دیگر با خدا هم از در کلک و بی‌صداقتی وارد می‌شود، ادامه داد: انسان اگر گناه کرد باید صادق باشد و توبه کند و برای هر گناه هزاران دروغ به خط نکند.

وی با بیان اینکه تکبر، دروغ و غیبت انسان را بدبخت می‌کند، تاکید کرد: باید با خود، خدا و مردم صادق بود چرا که خدا از انسان دوزبان و دو رو تنفر دارد.

امام جمعه ساری با بیان این انسان‌های صادق قطعا سعادتمند و اهل بهشت هستند، گفت: شهدا نمونه‌ای از انسان‌های صادق هستند.

وی از نماز بعنوان بالاترین حسنه یاد کرد و افزود: نماز ستون دین است و انسان باید اهل نماز اول وقت باشد. سفارش بساز شده که انسان نماز‌های واجب را در مسجد و نماز‌های مستحبی را در خانه اقامه بدارد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه خانه و مسجد نباید خالی از ذکر خدا باشد، خاطرنشان شد: شیطان در بسیاری از خانه‌ها رخنه کرده و ماهواره، حیوان خانگی و ... جای نماز، قرائت قرآن و ... را گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخاب نام نیک برای فرزندانمان نشان از اعتقاد و باور‌های دینی ما دارد، اذعان کرد: گزینش نام فرزند بسیار مهم است. باید با مشورت با بزرگان نام نیکو برای فرزند خود برگزینیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه صداقت حسنه بهترین توشه برای آخرت است، افزود: شهدا مصداق حسنه و صداقت هستند. شهادت بزرگترین حسنه است.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز صداقت بود، گفت: مسئولان اخلاص و صداقت این شهید والامقام را الگوی خویش قرار دهند.

آیت الله محمدی لائینی به اغتشاشات اخیر اشاره و بیان کرد: اغتشاشگران امروز دنبال رو سپاهیان یزید هستند برای عاقبت بخیری باید در مسیر شهدا و ولایت فقیه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها