سردار سلامی:

نظم آمریکایی در حال فروپاشی است/ در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظم ساخته آمریکایی‌ها در جهان در حال فروپاشی و نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است؛ تقابل ما، تقابل این دو نظم است و در آن ما تعیین‌کننده هستیم.
کد خبر: ۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲ - 05November 2013

نظم آمریکایی در حال فروپاشی است/ در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از تسنیم؛ سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شخصیت والای شهید "حسن طهرانی مقدم" گفت: ما هیچ آثاری از تکبر، غرور، منیت و خودخواهی در وجود شهید طهرانیمقدم نمیدیدیم. چنین انسانهایی، شایسته آن هستند که از عرصه گمنامی به حوزه صاحبنامی در مقیاس یک جهان، پرآوازه شوند و هر کشوری که صاحب چنین انسانهایی باشد، شکست نمیخورد؛ اینها سند شکستناپذیری ما هستند.

** در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کردهایم
 
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر امروز ملاحظه میکنید که در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کردهایم و او را مجبور کردیم که به قدرت ما تن دهد و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در صحنه بینالمللی به رسمیت بشناسد، بهخاطر وجود چنین شخصیتهایی است. چنین افرادی باعث شدند که در یک صفآرایی همهجانبه، دشمن همه آرزوهای بلند را فراموش و آرمانها را دفع کند و در مقابل عظمت و همه اهداف بلند خود که از براندازی نظام را شامل میشود تا محو کردن انقلاب و بازگشت مجدد به تاریخ ملت، اهدافش را کنار گذاشته و فقط به تعامل در عرصه یک موضوع خاص بهنام "هستهای" بیندیشد.
 
سردار سلامی اضافه کرد: دشمن مجبور شده که آنقدر در استراتژی خود تنازل سطح بدهد که حتی در این عرصه چالشهای فراوانی مقابلش قرار بگیرد و کرنشهای محسوسی از خود نشان دهد، چنین اتفاقاتی به برکت شهدایی است که نامشان، با قدرت شناخته شده است.
 
وی با اشاره به نمادهای قدرت اظهار داشت: میدان موازنه را تغییر دادن، کار کسانی چون شهید طهرانیمقدم بود. او، حقیقت تبدیلشده به یک دنیا اعتبار و قدرت برای ماست. شخصیت این مردان است که به ما اجازه میدهد، امروز هر نقطه را که میخواهیم، در سطح اهداف دشمن را هدف قرار دهیم و با هر شدتی که بخواهیم هر تهدیدی را پاسخ میدهیم.
 
** در یک موقعیت استثنایی هستیم/ یک تصاعد بسیار سریع در قدرتیابی ایجاد شده است
 
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز، از دفن سیاستهای دشمنان تا سپردن آرزوهای او سخن میگوییم. حالا ما در یک موقعیت استثنایی هستیم و اصلاً نمیتوان قدرت امروز این نظام را با قدرت آن، حتی در یک دهه قبل مقایسه کرد چرا که یک تصاعد بسیار سریع با شیب تند در قدرتیابی برای کشور ایجاد شده است. از سوی دیگر امروز به طرف مقابل نگاه میکنیم، او هم در عرصه مارپیچ نزولی قدرت در حال افول است و این واقعیت، امروز خودش را در عرصه دیپلماسی بینالمللی نشان میدهد.
 
وی افزود: "همچنین در صحنه تقابلهای راهبردی در عرصههای مختلف به همین واسطه توانستهایم در صحنه گره خوردن تهدیدات چندبُعدی، چندماهیتی و چندجانبهای از تهدید سیاسی تا اقتصادی، اطلاعاتی، عملیات روانی، علمی و اشکال مختلف، مؤثر باشیم و یک مقاومت مستمر و پایانناپذیر را تجسم بخشیم و نشان دهیم که مقاومت را میتوان رشد و پیشرفت داد تا به ترازهای بالای اعتبار بینالمللی دست یافت".
 
** کمنظیر هستند کشورهایی که میتوانند هم مقابل قدرتهای بزرگ دنیا مقاومت و هم پیشرفت کنند
 
سردار سلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تقریباً بینظیر و یا کمنظیر هستند، کشورهایی که میتوانند هم به شکل جدی مقابل قدرتهای بزرگ دنیا مقاومت و هم پیشرفت کنند. این اتفاق امروز برای جمهوری اسلامی ایران افتاده و از دل مقاومت، پیشرفت حاصل شده است. معمولاً این اتفاق به ندرت در تاریخ تکرار شده است. دشمن هم تمام تلاشش این است که این مدل به توفیق نرسد، چون هر مدل موفقی "قابلیت تکثیر شدن" پیدا میکند.
 
وی با اشاره به اینکه همه تلاش دشمن این است که مدل توأمان موفقیت در ادراکات جهان اسلام شکل نگیرد، گفت: نظم ساخته آمریکاییها در جهان در حال فروپاشی و نظم جدیدی در حال شکلگیری است. تقابل ما، تقابل این دو نظم است و این یک جریان پیوسته است که در آن، ما تعیینکننده هستیم.
 
** کرنش در مقابل دشمن چیزی جز وابستگی، تحقیر و عقبماندگی ندارد
 
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جامعه ما تشنه ایستادگی است و هنوز شهیدان تازهای در این کشور تشییع میشوند و این نشاندهنده آن است که روح جهاد و مقاومت در این جامعه جریان دارد و تا وقتی این روحیه جریان داشته باشد، ما رشد میکنیم. استقلال، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی مرهون همت، مقاومت، جهاد، تلاش و خستگیناپذیری است. این یک راه آزموده شده است و عکس همه واقعیتی که در تاریخ میتوانیم آن را ببینیم و مطالعه کنیم، "کرنش در مقابل دشمن" و تسلیم شدن به او چیزی جز وابستگی، تحقیر، عقبماندگی و ذوب شدن در آرزوهای دشمن ندارد.
 
سردار سلامی ادامه داد: ما مسیر شهید حسن مقدم را طی خواهیم کرد؛ این راه ماست که از آن نتیجه گرفتهایم و امروز هم بیش از هر زمان دیگری به این راه اطمینان و اعتماد داریم. ملت ما آزمونهای بزرگی را پشت سر گذاشته و باید یاد بگیریم که با مقاومت کوتاهمدت میتوانیم مصونیت بلندمدت پیدا کنیم و امروز در متن این واقعیت قرار داریم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار