جان فدا/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نرجس سلیمانی: پدرم با ورود به خانه، نظامی‌گری را با تمام ملزوماتش پشت در می‌گذاشت

دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پدرم در هنگام ورود به منزل نظامی‌گری را با تمام ملزوماتش پشت درب منزل کنار می‌گذاشت و پدری که تنها همین مسوولیت را داشت وارد خانه می‌شد.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷ - 07January 2023

نرجس سلیمانی: پدرم با ورود به خانه، نظامی‌گری را با تمام ملزوماتش پشت در می‌گذاشتگروه اجتماعی دفاع‌پرس: انسان‌های متعالی، ویژگی‌‎ها و وجوه شخصیتی بسیاری دارند که پرداختن به هریک از آنها گفت‌و‌شنودها و مکتوباتی بی‌شمار می‌طلبد. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برگزیدگانی است که از هر منظر به او بنگری درس و آموزه‌های فراوان می‌آموزی.

گفت‌وگویی کوتاه با نرجس سلیمانی فرصتی بود برای پرداختن به ابعاد شخصیتی پدر از منظر دختر که در ادامه می‌خوانید:

دفاع‌پرس: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان دخترش چگونه توصیف می‌شود؟

خوشتر آن باشد که سر دلبران          گفته آید در حدیث دیگران

مهمترین وجوه بارز شخصیت ایشان را در کلام رهبری به بهترین شکل می‌توان یافت. به عنوان مثال آنجایی‌که در تبیین شخصیت حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۷۶ فرمودند: «امام بزرگوار ما، مظهر پاک‌دامنی و پارسایی و بی‌اعتنایی به دنیا بود»، حالا از یک دلداده و سرباز در مسیری که رهبری وی را تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) می‌دانند چه می‌توان انتظار داشت.

در بیانی شریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سربازشان را اهل معنویت و اخلاص و به‌دور از تظاهر معرفی می‌کنند؛ معظم‌اله در دی‌ماه‌ ۱۳۹۸ دل و جگر داشتن برآمده از تدبیر را برای سردار سلیمانی به‌کار می‌برند.

حضرت آقا در سال ۱۳۹۹ مراقبت دقیق در حدود شرعی را نیز مدالی بر سینه شهید برمی‌شمرند و عشق به شهادت را در کنار نوع‌دوستی بر نشان‌های سرباز شهیدشان می‌افزایند؛ همچنین در سال ۱۳۹۹ در همین ایام آذر سردار سلیمانی را قهرمان ملت ایران برشمرده و علت این قهرمانی را اینگونه تبیین می‌‎فرمایند: «سردار سلیمانی قهرمان ملت ایران است. بخاطر اینکه ملت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش را در او متبلور دید، فقط انقلابی‌ها نبودند که او را تکریم کردند» همین‌گونه در مواردی دیگر، پرکاری و انقلابی‌گری را از مشخصه‌های شهید برمی‌شمارند.

دفاع‌پرس: حاج قاسم منهای خصوصیات و مسئولیت نظامی در منزل و با اهل خانه چگونه رفتار می‌کرد؟

ایشان در هنگام ورود به منزل نظامی‌گری را با تمام ملزوماتش پشت درب منزل کنار می‌گذاشت و پدری که تنها همین مسوولیت را داشت وارد خانه می‌شد.

دفاع‌پرس: اگر فقط یکبار دیگر فرصتی ایجاد شود که پدرتان را از نزدیک ببینید به او چه می‌گویید؟

روزی نیست که بی ایشان شروع کرده باشم و از قضا به‌نظر می‌رسد به‌دلیل فراغت از جهان ماده حضور معنوی ایشان بسیار در دسترس‌تر از همیشه است و این یک اعتقاد حقیقی است راجع به همه شهدا، و جایگاه نظارت از آن شهدا است. گفت‌وگو بخشی جدایی ناپذیر از آیین پدر و فرزندی است و مصادیق آن به‌تبع زمان و مکان در گستره وسیعی است.

دفاع‌پرس: فراق برای همه به ویژه ما ایرانی‌ها سخت است، نبودن حاج قاسم در خانه و فراق ایشان را چگونه می‌توانید توصیف کنید؟

فراق برای شهدا فاقد معنی است البته حجاب وجود دارد و گریزی از این پرده فی‌مابین نیست، باید سوخت و ساخت اما فراق برای شهدا حاکم نیست، شهدا زنده‌اند و این واقعیتی قابل درک است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار