زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری

ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری طی روز جمعه زخمی شدند.
کد خبر: ۵۶۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 07January 2023

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ده‌ها فلسطینی ساکن کرانه باختری روز جمعه طبق معمول هر هفته در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بر روی زمین‌های فلسطینی راهپیمایی کردند، اما این راهپیمایی اعتراض با مداخله نظامی رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد.

در همین ارتباط نیز گزارش شده است که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به راهپیمایی‌های روز جمعه فلسطینیان ده‌ها نفر به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی مقطعی شدند.

از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه به دلیل نگرانی از درگیری با فلسطینی‌ها پس از نماز جمعه و همچنین اقدامات گروه‌های مقاومتی، در قدس اشغالی و کرانه باختری حالت آماده‌باش اعلام کرد.

براین اساس، یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی پلیس رژیم صهیونیستی، بیانیه اخیر گروه مقاومتی عرین الاسود است که در پی تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی از مردم خواسته است به تقابل با صهیونیست‌ها بپردازند.

بنابراین گزارش در پی برقراری حالت آماده‌باش در قدس و کرانه باختری، شمار زیادی از نظامیان در این مناطق مستقر شده تا برای هر گونه رخداد احتمالی آماده باشند.

این در حالی است که مراسم نماز جمعه روز گذشته در مسجدالاقصی با مشارکت ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی برگزار شد.

بنابر اعلام منابع فلسطینی، با وجود تدابیر امنیتی و محدودیت‌های اعمال شده پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ۶۰ هزار نفر در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی شرکت کردند.

صهیونیست‌ها همواره تلاش دارند تا از تشکیل اعتراضات گسترده در فلسطین به ویژه در روز‌های جمعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار