زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های روز گذشته شمال کرانه باختری

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های روز گذشته در شهرک حواره در جنوب نابلس تا این لحظه ۲۹ فلسطینی زخمی شدند.
کد خبر: ۵۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 05May 2023

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های روز گذشته شمال کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هلال احمر فلسطین شامگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۹ فلسطینی در یورش پنجشنبه شب نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به محله‌های شهرک «الحواره» در جنوب شهر نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است که در درگیری‌های امروز در شهرک حواره در جنوب نابلس سه جوان فلسطینی شهید و تا این لحظه ۲۹ فلسطینی مجروح شدند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، در پی یورش نظامیان اسرائیلی به شهرک حواره شامگاه دیروز پنجشنبه، درگیری‌های شدیدی بین آن‌ها و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی با شلیک گسترده گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها ۲۹ فلسطینی زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی اعلام کرد که ظهر دیروز یک دختر جوان فلسطینی در شهرک حواره در شهر نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که این دختر فلسطینی ۲۶ ساله (ایمان عوده) با سلاح سرد به یک نظامی اسرائیلی حمله و او را مجروح کرده است.

در خبری مرتبط، وزارت بهداشت فلسطین پیشتر اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۸ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی به شهادت رسیدند. این وزارتخانه تاکید کرد که ۲ نفر از شهدا زن و ۲۰ نفر هم کودک بودند.

افزایش مبارزه مسلحانه گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می‌روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است؛ چرا که آن‌ها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه بودند، ولی این روز‌ها مقاومت کرانه باختری به چالش بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار