اعتراف افسر صهیونیست به استفاده از پهپاد‌های مسلح علیه فلسطینی‌ها

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم از پهپاد‌های مسلح و انتحاری علیه مردن فلسطین در کرانه باختری استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۶۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 07January 2023

اعتراف افسر صهیونیستی به استفاده از پهپاد‌های مسلح علیه فلسطینی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع فلسطینی بار‌ها در سال‌های اخیر گزارش داداه‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی از پهپاد‌های مسلح در کرانه باختری استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، روزنامه یدیعوت آحارانوت، در این‌باره به نقل از یک افسر ارشد صهیونیستی بدون ذکر نام او نوشت که ارتش اسرائیل اقدام به توسعه این پهپاد‌ها کرده است، برخی از آن‌ها انتحاری شده و برخی نیز اقدام به شلیک نارنجک یا گاز اشک‌آور می‌کنند و برخی از پهپاد‌ها نیز مجهز به مسلسل هستند. تعدادی از پهپاد‌ها نیز می‌توانند اقدام به شلیک موشک‌های پیشرفته بکنند.

به گفته این افسر ارشد، پهپاد‌های پرتاب‌کننده نارنجک برای ترور فلسطینیان تحت تعقیب استفاده می‌شوند و می‌توان هم‌زمان شمار بسیاری از آن‌ها را به پرواز درآورد.

وی مدعی شد که این پهپاد‌ها می‌توانند اهداف مد نظر را حتی در داخل خانه‌ها نیز هدف قرار دهند.

یدیعوت آحارانوت نوشت که نیروی زمینی ارتش اسرائیل از این پهپاد‌ها استفاده می‌کند و این پهپاد‌ها در اجرای مسئولیت‌های سخت و محرمانه ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان به کار می‌رود.

در سپتامبر سال گذشته میلادی نیز «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی مجوز لازم برای استفاده از پهپاد‌ها در عملیات‌های ترور در کرانه باختری را صادر کرده بود.

این در حالی است که شرایط کرانه باختری به شکل بی سابقه‌ای بعد از انتفاضه دوم، متشنج شده و این منطقه از ابتدای سال گذشته میلادی شاهد اوج‌گیری مقاومت مسلحانه جوانان فلسطینی است و در هفته چندین بار دست به حمله علیه شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست می‌زنند، به طوری که گروه‌های مقاومت همچون «عرین الاسود» و «کتائب جنین» توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در این میان به دست آورند.

در این راستا واحد نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که ۴۴ نفر از نظامیان این ارتش در سال ۲۰۲۲ به هلاکت رسیده‌اند که این رقم در مقایسه با هلاکت ۳۱ نفر در سال ۲۰۲۱، افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار