بمب افکن های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد: جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی این کشور روز گذشته (دوشنبه) عملیات گسترده ای علیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق داشته است.
کد خبر: ۵۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ - 03November 2015

بمب افکن های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در اطلاعیه ای که در تارنمای رسمی ارتش ترکیه منتشر شده، آمده است: در عملیات دیروز اردوگاهها و تاسیسات و امکانات لجستیکی و انبار مهمات پ.ک.ک در مناطق کوه قندیل، هفتانین، افشین، متینا، زاپ، خارکوک و قارا توسط جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه بمباران شده است.


آخرین عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق اواخر اکتبر گذشته بود و در این عملیات فقط دو منطقه از شمال عراق بمباران شده بود.


عملیات روز گذشته یکی از گسترده ترین عملیاتی است که بعداز سرگیری درگیری های بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه در بیش از 100 روز گذشته صورت می گیرد.

در اطلاعیه امروز ارتش ترکیه آمده است: جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی روز گذشته همچنین برخی از مناطق کوهستانی استان حکاری واقع در مثلت مرزهای ایران، ترکیه و عراق را نیز بمباران کرده اند.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه به دنبال انتخابات روز یکشنبه به خبرنگاران گفته است، تا زمانیکه عناصر مسلح (پ.ک.ک) خاک ترکیه را ترک نکرده اند و بطور کامل سلاحشان را کنار گذاشته اند، بازگشت به فرآیند حل مساله امکان پذیر نیست.

ترکیه با ادعای اینکه عناصر پ.ک.ک در شمال عراق مستقر بوده و تهدیدی علیه امنیت این کشور می باشد و از طریق آن کشور به ترکیه وارد و دست به عملیات تروریستی می زنند، عملیات خود در شمال عراق را توجیه می کند. اما دولت بغداد این اقدام را نقض حق حاکمیت عراق دانسته و به آن اعتراض دارد.


منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار