وزیر اطلاعات:

ابزار رعب، وسیله‌ای برای مدیریت دشمن و کفار است

حجت‌الاسلام علوی گفت: ابزار رعب ابزاری برای مدیریت دشمن و کفار است و مربوط به جامعه خودی نیست، ابزار مدیریت نیروی خودی محبت کردن، مهرورزی و فراهم ساختن فضای کاری سالم و با نشاط است.
کد خبر: ۵۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ - 03November 2015

ابزار رعب، وسیله‌ای برای مدیریت دشمن و کفار است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز سهشنبه در همایش مدیران کل حراست استانداریهای سراسر کشور و سازمانهای تابعه، مدیران حراست فرمانداریها و شهرداریهای مراکز استان در وزارت کشور، گفت: کار اطلاعاتی٬ امنیتی و حراستی در نظام اسلامی باید در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد و چارچوب کار مجموعه حراست، حفظ کرامت و شخصیت انسانهاست و هرچه کرامت انسانها بالاتر برود، اعمال خلاف و ناهنجاریها خود به خود کاهش مییابد.کار حراستی، کار اطلاعاتی و امنیتی در نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورها متمایز و متفاوت است.

وی با بیان اینکه باورهای ایمانی در پرتو آرامش و امنیت رشد میکند، افزود: باید هویت و کرامت مردم در حد اعلا محترم شمرده شود تا جامعه به بالندگی برسد و زیربنای رفتار سازنده افراد در محیطهای کاری فراهم شود. چون خداوند به انسانها کرامت اعطا کرده است و کسی حق سلب آن را ندارد ما نمیتوانیم در راستای ماموریتها حاکمیتی این کرامت را سلب کنیم و این کرامت انسان باعث نشاط شادابی و پویایی جامعه بشری است، حتی خود انسان هم نمیتواند این کرامت را از خود سلب کند  و تن به ذلت بدهد و این کرامت را پیش پای دیگران و با تسلیمش در برابر ظلم و زورگویی این کرامت را قربانی و ذبح بکند بلکه باید این کرامت را پررنگتر بکند پررنگی این کرامت به وسیله حالت خدا ترسی است. نتیجه این حفظ کرامت در بهداشت روانی جامعه تاثیر بسیار بالایی دارد.

وزیر اطلاعات یکی از اهداف حکومت اسلامی را برقراری امنیت بر اساس شرع و قانون نام برد و افزود: بهترین نتیجه کار اطلاعاتی فعالیت توأم با اخلاق است و میتوانیم وظایف حراستی و صیانتی خود را با رعایت اخلاق حسنه انجام دهیم.

حجتالاسلام علوی خطاب به مدیران حراست مجموعه وزارت کشور، گفت: تلاش کنید در مجموعهای که مسئولیت صیانت، حفاظت و حراست آن را دارید، کرامت انسانی محفوظ و حرمت آنها حفظ  شود.

وزیر اطلاعات افزود: راهبرد اسلام ایجاد فضای آرامش در جامعه است، شما در محیطهای کاری خود ضمن اعتماد به کارکنان و ایجاد آرامش، استرس را از آنها دور کنید تا وظایف خود را با آرامش انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت، کرامت و شخصیت کارکنان گفت: آسیبهای کاری را قبل از اینکه کسی دچار شود شناسایی و اعلام کنید، ماموریت شما در درجه اول صیانتی است. ابزار رعب ابزاری برای مدیریت دشمن و کفار است و مربوط به جامعه خودی نیست، ابزار مدیریت نیروی خودی محبت کردن، مهرورزی و فراهم ساختن فضای کاری سالم و با نشاط است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حراست باید در جهت افرایش هوشیاری کارکنان مجموعههای تحت مدیریت خود تلاش کند، افزود : استفاده از ابزار هنر و ارائه آموزشهای مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان در ارتقاء سطح هوشیاری و آمادگی حراست برای برخورد با ناهنجاریها کمک شایانی خواهد کرد و یک عنصر حراستی بایستی از یک وارستگی ٬ تقوا و آراستگی برخوردار باشد تا اثربخش و مثبت عمل کند.

حجتالاسلام علوی به نقش مهم حراست وزارت کشور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری آرای مردم را حق الناس نامیدهاند، نامزدی داوطلبان نمایندگی نیز حق الناس است که نمی توانیم آنرا به سادگی سلب کنیم مگر اینکه حجت شرعی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات دو قطبی شدن جامعه در انتخابات پیش رو را به نفع دشمن خواند و گفت : در نظام جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب، در رأس نظام هست و هر آنچه است در طول ایشان قرار دارند ما چیزی در عرض مقام معظم رهبری نداریم و نمیشناسیم  و همه زیر چتر معظم له هستیم.

وی گفت: جامعه ما یک ساختار دارد و سلائق مختلف سیاسی مبنای ایجاد قطب نیست.

در پایان جلسه وزیر اطلاعات به پرسشهای مسئولین حراستی پاسخ دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار