مراسم سومین سالگرد شهدای هواپیمای اوکراینی برگزار شد

مراسم سومین سالگرد شهدای هواپیمای اوکراینی با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستان امام‌زاده صالح (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 10January 2023

مراسم سومین سالگرد شهدای هواپیمای اوکراینی برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهدای هواپیمای اوکراینی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد این شهدا اظهار داشت: خانواده‌های این شهدا داغ و مصیبت بزرگی را متحمل شدند و سومین مراسم سالگرد این شهدا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در امام‌زاده صالح (ع) برای زنده نگه داشتن یاد شهدا برگزار شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هواپیمای اوکراینی، خاطرنشان کرد: بنیاد آمادگی دارد در صورت اجازه این خانواده‌های معظم شهدا از زندگی‌نامه این شهدا فیلم و کتاب تهیه کند. این شهدا می‌توانستند برای کشور مثمر ثمر باشند و مردم و حاکمیت از این مصیبت دلگیر و غمگین هستند.

حجت الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی» تولیت امام‌زاده صالح (ع) نیز در این مراسم گفت: خانواده این شهدا که در امام‌زاده صالح (ع) به خاک سپرده شده‌اند راست قامت ایستاده‌اند. این شهدا انس با مکتب عاشورا داشتند و در غربت از وطن پای عقاید خود بودند.

مراسم قرائت زیارت عاشورا از بخش‌های دیگر این مراسم بود و شرکت‌کنندگان در این مراسم یاد و نام شهدای هواپیمای اوکراینی شهیدان «معصومه و زینب قوی»، «پریناز و ایمان قادرپناه»، «محمدحسین و زینب اسدی لاری»، «محمدمهدی الیاسی»، «محمدامین جبلی» و «فاطمه محمودی» را گرامی داشتند.

همچنین در این مراسم دانش آموزان مدرسه شهیدان «محمدحسین و زینب اسدی لاری» در حضور خانواده‌های شهدا به اجرای سرود و دکلمه دلنوشته برای این شهدا پرداختند.

عباس زارع‌نژاد، مشاور و مدیر کل حوزه ریاست و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار