دیدار اعضای ستاد گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد و یادواره شهدای استان قم با امام جمعه این شهر

تعدادی از اعضای ستاد گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد و یادواره شش هزار شهید استان قم، صبح امروز در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ - 05November 2013

دیدار اعضای ستاد گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد و یادواره شهدای استان قم با امام جمعه این شهر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در ابتدای این دیدار سردار مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب (ع) ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان و فرا رسیدن ماه محرمالحرام، به ارائه تاریخچه برگزاری یادواره شهدای استان قم از سال 1373 تاکنون پرداخت و استان قم را آغازگر برگزاری یادواره شهدا در کشور عنوان کرد.

وی با بیان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قم و نقش پیشتاز این شهر در بسیاری از مسائل مربوط به انقلاب و دفاع مقدس، بنیانگذاری مراسم نمادین واقعه غدیر در قم و فراگیر شدن آن در 122 شهر کشور طی 4 سال آینده را یکی از مصادیق سرآمد بودن شهر قم در امور معنوی و حفظ ارزشهای دینی و انقلابی دانست.
 
فرمانده سپاه قم با اشاره به تقارن سالروز حماسه شکست محاصره سوسنگرد در 26 آبان و سالروز شهادت شهید زینالدین در 27 آبان ماه از برگزاری بیستمین یادواره 6000 شهید استان قم در این روز خبر داد.
 
در ادامه، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم طی سخنانی با ذکر آیاتی از قرآن کریم، بر گرامیداشت شعائر دینی تاکید کرده و رمز ماندگاری بسیاری از شعائر از جمله عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین را اضافه شدن سنتهای به جا و شایسته به مرور زمان ذکر کرد.
 
وی الگو قرار دادن مراسم عزاداری سیدالشهدا و تاسی به آن را عاملی برای تجلیل و اکرام هر چه بهتر شهدا و مقام شهادت دانست و گفت: برگزاری مراسم تجلیل از شهدا و گرامیداشت نام و یاد آنها باید با الهام از عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین و توجه به رمز ماندگاری آن در جامعه باشد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار