امام جمعه قم:

یادواره شهدای دفاع مقدس باید با تأسی به عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) برگزار شود

امام جمعه قم، الگو قرار دادن مراسم عزاداری سیدالشهدا و تأسی به آن را عاملی برای تجلیل و اکرام هر چه بهتر شهدا و مقام شهادت دانست و گفت: یادواره شهدای دفاع مقدس باید با تأسی به عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) برگزار شود.
کد خبر: ۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹ - 05November 2013

یادواره شهدای دفاع مقدس باید با تأسی به عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) برگزار شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیتالله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دیدار با جمعی از اعضای ستاد گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد و یادواره 6000 شهید استان قم، طی سخنانی با ذکر آیاتی از قرآن کریم، بر گرامیداشت شعائر دینی تاکید کرده و رمز ماندگاری بسیاری از شعائر از جمله عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را اضافه شدن سنتهای به جا و شایسته به مرور زمان برشمرد.

وی با قرائت آیه شریفه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» گفت: اجر رسالت نبی مکرم اسلام (ص) محبت و مودت اهل بیت (ع) است یعنی اینکه در شادی آنها شاد و در حزن آنها محزون باشیم، پس باید در مصیبتهای ائمه (ع) به اقامه عزا پرداخته و یاد و نامشان را گرامی بداریم.
 
آیت الله سعیدی با بیان اینکه مودت اهل بیت (ع) باید محور عزاداریهای محرم قرار گیرد افزود: امسال تقارن آموزنده، جالب و زیبایی بین محرم و برگزاری یادواره شهدای استان قم به وجود آمده است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ماه محرم راه وصول و قرب به خداوند را آسانتر و سریعتر میکند زیرا عزاداریها و اشک بر امام حسین (ع) برکات فراوانی دارد و موجب حرکت مضاعف مؤمنان میشود؛ حسین (ع) کشتی نجات است و هر کس به این کشتی وارد شود سعادتمند میشود.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تجلیل و اکرام شهدای انقلاب و دفاع مقدس را لازم و وظیفه ای همگانی خواند و اضافه کرد: در باب تعظیم و تکریم شهیدان و اکرام آنها باید تأمل و دقت زیادی داشت که از آسیبهایی که در این زمینه وجود دارد پرهیز شود و به عواملی که موجب بهتر شدن و پربرکتتر شدن این امر میشوند نزدیک شد.
 
وی با تبیین ضرورت نمایش ایثار و رشادتهای شهدا به نسل جدید عنوان داشت: این کار باید با استفاده از راهکارهای مناسب انجام شود تا همه از زحماتی که برای انقلاب و حفظ آن کشیده شده آگاهی یابند.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه برخی شهدا تا به امروز ناشناخته ماندهاند و برگزاری یادوارههای شهدا میتواند محملی برای معرفی بهتر و بیشتر چنین شهدایی به نسل جدید باشد، تاکید کرد: کاری که امروز در مورد مسئله غدیر و بازسازی آن صورت میگیرد بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته و باید درباره شهدا و اهداف و آرمانهای آنها نیز همین کار را انجام داد.
 
وی در ادامه گفت: در زمینه برگزاری یادوارههای شهدا نیازمند ابتکاراتی هستیم که هر سال آن را باشکوهتر از گذشته کند و در این خصوص میتوان از وصیتنامههای شهدا نیز الهام گرفت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار