امیر رضایی در گفت‌‌و‌گو با دفاع مقدس:

"ناگفته‌های جنگ" در همایش سوسنگرد تبیین می‌شود

دبیر همایش سوسنگرد، هدف از برگزاری این همایش را انتقال تجربیات و ارائه ناگفته‌های دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ - 09November 2013

امیر سرتیپ دوم "بهرام رضایی" معاون پژوهشی و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: همایش سوسنگرد در 26 آبان ماه همزمان با سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار میشود.

وی با بیان اینکه همایش در یک روز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در راستای برگزاری همایش سوسنگرد یک فراخون برای ارائه مقالهها در سطح کشور اعلام شد.

در همایش سوسنگرد از 10 مقاله برتر تجلیل میشود

امیر رضایی با بیان اینکه مقالهها در دو مرحله ارزیابی شده و برگزیده مقالات نیز مشخص شده است، تاکید کرد: 84 مقاله ارائه و از بین آنها 32 مقاله به عنوان پذیرفته شده تلقی شد و 10 مقاله نیز به عنوان برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه از مقالات برتر در روز همایش سوسنگرد تجلیل میشود، خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای مسلح در برگزاری همایش نقش دارند، اما گردانندگان این همایش، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و دانشگاه دافوس هستند.

وی با بیان اینکه در این همایش سه نفر از سربازانی که در دوره دفاع مقدس در سوسنگرد حضور داشتند تجلیل خواهند شد، افزود: همچنین در این مراسم از همسر مرحوم "قاسمی" فرمانده لشکر 92 که پیروزیهای بسیاری را برای ایران به ارمغان آورد، تجلیل میشود.

معاون پژوهشی و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: تبیین حضور نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع (فرمانده معظم کل قوا امام خامنهای ) در صحنه جنگ و نقش حضرت آقا در دوران دفاع مقدس و جنگ از محورهای همایش است.

سوسنگرد فقط چند روز در اشغال دشمن بود

وی افزود: خرمشهر مدت 92 روز در دست دشمن بود، اما سوسنگرد در هشتم مهر ماه 59 به اشغال دشمن درآمد و دو روز دیگر آزاد شد و مجددا در 23 آبان ماه سال 59 به اشغال درآمد و در 26 آبان ماه همان سال آزاد شد؛ در این همایش علت آزادسازی و سرعت زمان آزادسازی سوسنگرد نسبت به خرمشهر بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی نقش نیروهای مسلح در ابتدای جنگ، شرایط جنگ و دوران پیش و پس از جنگ، تبیین چگونگی سقوط سوسنگرد و آزادسازی آن و بررسی این موضوع که سوسنگرد کلید فتح اهواز است از دیگر محورهای همایش به شمار میروند.

امیر رضایی اذعان داشت: بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط موجود روزهای اول مقاومت، نقش دین در دوران دفاع مقدس و ولایتمداری ارتش در دوران جنگ، تجزیه و تحلیل عملیات رزمندگان در غرب اهواز، بررسی عملیات آزادسازی سوسنگرد، آموزهها و عبرتهای سال اول جنگ از محورهای همایش سوسنگرد است.

همایش سوسنگرد ارائه ناگفتههای جنگ است

امیر رضایی به اهداف برگزاری همایش سوسنگرد اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری همایش سوسنگرد انتقال تجربیات و ارائه ناگفتههای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

معاون پژوهشی و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در پایان گفت: "هماندیشی و بررسی سلسله عملیات غرب اهواز در سال اول جنگ، تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد" عنوان همایش سوسنگرد است. همچنین در این همایش پیشکسوتان و فرماندهانی که در آزادسازی سوسنگرد نقش داشتند نیز حضور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار