رئیس جمهور تأکید کرد؛

بهره‌گیری حوزه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر از ظرفیت بانوان

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ظرفیت بانوان همراه با فرهیختگی و علم و دانش است و استفاده از این ظرفیت می‌تواند پیشبرد امور را بهتر و بیشتر از قبل داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 13January 2023

رئیس جمهور: بیمه فعالان صنایع دستی با ۱۰ هزار نفر آغاز می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگ دختران سلیمانی و جشن میلاد حضرت زهرا (س) در یزد با تبریک سالروز میلاد با سعات حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: زن در زندگی انسان نقش اساسی دارد و این افتخار بزرگی است که در جمع باشکوه بانوان گرامی که به این نقش عمل می‌کنند باشم.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه یکی از بانوان در این همایش خواست که نقش بانوان در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزایش پیدا کند، گفت: این درخواست به‌حقی است و به همه حوزه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تاکید می‌کنم که حتماً از ظرفیت بانوان استفاده شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نقش بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، دینی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بانوان همراه با فرهیختگی و علم و دانش است و استفاده از این ظرفیت می‌تواند پیشبرد امور را بهتر و بیشتر از قبل داشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: همچنین باید از دیدگاه‌های دانش آموزان، دانشجویان و اساتید در توسعه علمی کشور استفاده شود و مدیران علمی و آموزشی کشور از این ظرفیت باید بهره ببرند.

بیمه بانوان فعال در عرصه صنایع دستی قطعی شد
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده توسط بانوان یزدی فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در مصوبات این سفر اعتبار ویژه‌ای برای توسعه امکانات ورزشی به ویژه برای بانوان گرامی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلفی تلاش‌های ارزشمندی دارند. ما دیشب نشستی در مرکز استان با طلایه‌داران پیشرفت استان یزد داشتیم و در این نشست مقرر شد که حتماً از کارآفرینان و فعالان اقتصادی حمایت کنیم و این جزو برنامه‌های دولت است و به ویژه از خانم‌هایی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، باید حمایت شود. بیمه آن‌ها قطعی شده و در مرحله اول از ۱۰ هزار نفر این کار انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه صنایع دستی نه تنها در داخل کشور بلکه در کل دنیا می‌تواند هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه فرهنگی برای ایران آثار خوبی داشته باشد و به همین دلیل تاکید کردیم در مرحله اول ۱۰ هزار نفر از فعالان این عرصه بیمه شوند.

رئیس جمهور افزود: در بحث بانوان سرپرست خانوار هم لازم است که حمایت بسیار ویژه‌ای از آن‌ها صورت گیرد و این موضوع به صورت خاص در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال دنبال شدن است و دولت در این حوزه هم بسیار مصمم است.

وی گفت: اینکه به مدیران و دست‌اندرکاران تاکید کردم که از ظرفیت بانوان بیش از پیش استفاده شود یک تعارف نیست و همانگونه که می‌دانیم بانوان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر عرصه‌ها نقش آفرینند باید از ظرفیت این بخش بیش از پیش در حوزه‌های تصمیم سازی استفاده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه بانوان کارمند علاوه بر اینکه مدیریت منزل را برعهده دارند و هم در ادارات با انگیزه بالا کار می‌کنند گفت: توجه به مسئله خانواده مسئله محوری است و همواره باید مورد توجه باشد. نهاد خانواده که از دو رکن زن و مرد تشکیل شده همواره مورد توجه است و باید به عنوان یک موضوع محوری همیشه به آن توجه داشته باشیم و به‌حمدالله استان یزد الگویی در این حوزه برای تمام کشور است.

رئیس جمهور دفاع از حریم ولایت، حفظ رسالت رسول و ولایت امام علی (ع)، فرزندداری  و همسرداری را دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) دانست و گفت: اگر جامعه بشری می‌خواهد از بسیاری تهدیدات نجات پیدا کند، شناخت و محبت به حضرت فاطمه زهرا (س) و الگو قرار دادن آن تنها راه نجات است.

وی بیان کرد: امروز نگاه به خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) تمام زندگی انسان را می‌تواند شکل داده و به آن رنگ فاطمی بدهد؛ به همین دلیل امروز نگاهی که جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر و آموخته‌های اسلام دارد نه آن نگاه مغرب زمین به زن به صورت کالایی و ابزاری و نه آن دیدگاه متحجرانه‌ای که زن حق هیچ‌گونه فعالیت علمی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ندارد و باید در حاشیه قرار بگیرد. بلکه نگاه انقلاب و نگاه فاطمی به زن این است که زن یک انسان تمام‌عیار است که می‌تواند در همه عرصه‌های فکری، اخلاقی و عملی نقش ایفا کند و فردی موثر در خانواده و تربیت فرزندان باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: زنان هم در جامعه به جامعه‌سازی و ایفای نقش می‌کند و هم در خانواده به تربیت فرزندان می‌پردازد و این بهترین نگاهی است که به زن در جهان وجود دارد که سبب تعالی زن می‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب امام (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با زنان و نقش‌آفرینی آن‌ها نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و امروز بانوان ما در دانشگاه‌ها به تعداد بالا تحصیل می‌کنند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ورزشی و دیگر عرصه‌ها حضور بسیار چشمگیر دارند.

وی با بیان اینکه بانوانی که ممکن است، حجابشان ضعیف باشد، برای شهدا و ارزش‌ها احترام قائل هستند، گفت: این بانوان با تمام وجود به انقلاب و نظام عشق می‌ورزند و صحنه‌های زیادی دیدم که این خانم‌ها وقتی اسم رهبری را می‌برند، اشک می‌ریزند؛ آن‌ها عشق به این نظام و انقلاب دارند و همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند، زنان و دختران این جامعه هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: به هیچ عنوان با نگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای نباید این افراد طرد شوند و کسی نباید با آن‌ها برخورد سلیقه‌ای کند؛ بلکه باید تلاش کرد که در زمینه تبیین ارزش حجاب اقدام شود. فرمایش مقام معظم رهبری در این حوزه فصل‌الخطاب برای همه بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کسانی که مدعی زن و زندگی برای زنان هستند به طور متوسط هر ۱۰ روز یک زن به وسیله پلیس آمریکا کشته می‌شوند، خاطرنشان کرد: کشوری که رکورددار زندانی کردن زنان و کشتن زن‌هاست، آیا می‌خواهد زندگی برای زنان ما بیاورد یا می‌خواهد زندگی را از زنان ما بگیرد. تحقیق در مورد کشته شدن زنان را حداقل آزاد بگذارید، این که دیگر هلوکاست نیست که اجازه تحقیق در ارتباط با آن را نمی‌دهید.

اجازه نمی‌دهیم حقوق زنان مورد تعدی قرار گیرد
وی با بیان اینکه زنان ما برای زنان جهان الگو هستند گفت: ما راضی نمی‌شویم که به دست یک زن و دختر ما حتی یک خار برود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم در هیچ عرصه‌ای حقوق زنان و بانوان ما مورد تعدی قرار گیرد؛ ما و همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی حافظ حقوق زنان و بانوان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما فقط باید از حقوق زنان صیانت کنیم تصریح کرد: زنان نه در خانواده و نه در جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد. احترام آن‌ها هم در خانه و هم در تمام شئون جایگاه‌ها در کشور باید مورد توجه باشد و این احترام حفظ شود.

رئیس جمهور بیان کرد: حقوق و احترام زنان در هیچ عرصه‌ای نباید پایمال شود و هیچ کسی با هر قدرت و ثروتی نباید بتواند حق حتی یک بانو را در جامعه و خانه پایمال کند.

وی تصریح کرد: من افتخار دارم که خداوند متعال به من دو دختر داده و همواره قدردان این نعمت هستم و شاید نتوانم شکر آن را به درستی به جا بیاورم؛ چون داشتن دختر یک نعمت بسیار بزرگ است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: حقیقتاً آنچه که رهبری معظم انقلاب فرمودند که حضور خانم‌ها حتی آن‌ها که حجاب ضعیف دارد، دشمن را ناکام گذاشت و دشمن از دست زنان ما سیلی بسیار محکمی خورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها