شهردار تهران خبر داد؛

پیش‌بینی ۵۰۷ هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه برای ناوگان حمل و نقل تهران

زاکانی گفت: ۵۰۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 15January 2023

پیش‌بینی ۵۰۷ هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه برای ناوگان حمل و نقل تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در حاشیه صد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: برنامه چهارم توسعه دارای ۱۴۶ حکم و پنج سرفصل با شعار عدالت شهری تدوین شده است.

زاکانی با بیان اینکه شروع این برنامه با حوزه حمل و نقل بود، عنوان کرد: قرار بود ۶۳۰ دستگاه ون وارد شود که در مسیر پلاک گذاری است و در گام بعد دستورالعمل واگذاری از سوی وزارت کشور برای استفاده کنندگان صادر می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: اولویت ما در توسعه ناوگان، تمام بخش‌ها است و، چون مترو فرایندی زمان‌بر دارد، در کوتاه مدت بر روی تاکسی، ون و اتوبوس سرمایه گذاری کرده ایم و در برنامه میان مدت مترو مدنظر است.

وی افزود:، چون مترو پروسه خاص و زمان‌بر خود را دارد، بازخورد فعالیت‌ها در میان مدت ایجاد خواهد شد که مصوبات برنامه چهارم مقدمه آن خواهد بود.

شهردار تهران گفت: ۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری است و قدرالسهم ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را نیز واریز کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال تامین شود.

زاکانی گفت: از اعتبار ۵۰۷ میایار تومانی پیش بینی شده، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای مترو و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان نیز جداگانه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: اعداد و ارقام در هر مدل آماده شده است و به دنبال این هستیم گره ترافیکی تهران را باز کنیم؛ ضمن اینکه گره آلودگی هوا نیز با این اقدامات تا حدودی باز می‌شود.

شهردار تهران یادآور شد: به دنبال باز شدن گره نوسازی شهر و ایجاد تسهیلات برای رفاه مردم هستیم.

زاکانی اولویت در تاکسیرانی را نوسازی این ناوگان فرسوده عنوان کرد و گفت: شهرداری تهران وام و قدرالسهمی را در این خصوص تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار