مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا:

موفقیت جبهه حق در گرو زمان‌شناسی و تکلیف‌مداری است

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» گفت: در طول تاریخ اسلام، زمان‌شناسی و در کنار آن تکلیف‌مداری از جمله ضروریاتی بوده است که همواره توجه به آن‌ها موجب یاری جبهه حق و بی‌توجهی به این دو سبب ضربات تلخ و جبران‌ناپذیر شده است.
کد خبر: ۵۶۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 15January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز (یکشنبه) در نشست بصیرتی کارکنان سپاه ناحیه آذرشهر اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، زمان‌شناسی و در کنار آن تکلیف‌مداری از جمله ضروریاتی بوده است که همواره توجه به آن‌ها موجب یاری جبهه حق و بی‌توجهی به این دو سبب ضربات تلخ و جبران‌ناپذیر شده است.

وی با اشاره به ماجرای جنگ صفین افزود: مردم در آن مقطع به خاطر عدم زمان‌شناسی و عمل به تکلیف به موقع، موجب تقویت دشمن و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و در نهایت موجب شهادت حضرت امام علی (ع) شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا اضافه کرد: در سال ۴۰ هجری در زمان امام حسن (ع) و تکرار این عمل در سال ۶۰ هجری موجب بوجود آمدن جریان عاشورا شد.

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» با مروری بر واقعه عاشورا و قیام توابین بعد از آن یادآور شد: قیام توابین پس از جریان عاشورا از سر احساس بود و چون به‌موقع وارد عمل نشده بودند و به موقع احساس تکلیف نکرده بودند به خاطر همین هم کارشان به نفع عاشورا و قیام امام حسین (ع) نبود.

وی عملکرد مجموعه سپاه و بسیج را در قبال حوادث اخیر کشور تحسین‌برانگیز دانست و گفت: سپاه متعهدترین، با قداست‌ترین، مخلص‌ترین و پاک‌ترین نهاد انقلاب است و توانست به حول و قوه الهی و با زمان‌شناسی به‌موقع و با عمل به تکلیف، این فتنه را مدیریت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار