برگزاری جلسه هم اندیشی و بررسی دانشنامه دفاع مقدس در خوزستان

جلسه هم اندیشی و بررسی دانشنامه دفاع مقدس خوزستان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان و جمعی از اساتید و پژوهشگران خوزستانی در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 16January 2023

برگزاری جلسه هم اندیشی و بررسی دانشنامه دفاع مقدس در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه هم اندیشی و بررسی دانشنامه دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و جمعی از اساتید و پژوهشگران استان در اهواز برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این جلسه بر ضرورت هر چه سریعتر تدوین و انتشار نقش خوزستان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: منابع انسانی ما که بزرگترین سرمایه برای بیان این حقایق و حماسه ها هستند در حال عروج و یا دارای شرایط سنی و جسمانی نامساعدی هستند که انجام کار را سخت تر می کند.

وی افزود: باید کارگروه فرهیخته ای از کارشناسان، اساتید، پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان تشکیل شود که هم مباحث مورد نیاز دانشنامه دفاع مقدس و هم تاریخ شفاهی استان و به خصوص شهرهای تاثیرگذار در جنگ را تدوین و مستندسازی کنند.

سردار شیخ رباط نیز اشاره ای به تاریخ فعالیت دانشنامه دفاع مقدس نمود و گفت: اگر بتوانیم با همت شما، محتوای دانشنامه دفاع مقدس خوزستان را با بیش از 4 هزار مدخل احصا شده به نتیجه مطلوب برسانیم، بار سنگینی از این حوزه را در کشور برداشته ایم چرا که خوزستان پایتخت دفاع مقدس و مرکز حماسه ها و عملیات های متعدد در زمان جنگ بوده است.

وی متذکر شد: جنگ نرم و فعالیت فرهنگی و ادبی در حوزه های ارزشی درست مثل زمان جنگ، نیاز به مجاهد دارد چرا که اگر روحیه جهاد در بین ما نباشد، توان و اراده خدمت شبانه روزی در این حوزه را نخواهیم داشت و اکنون مسائل مهمی همچون دانشنامه دفاع مقدس که مورد توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب هم هست، یکی از همین امورات جهادی است که باید قبل از هرگونه آسیب و تحریف، آن را به اتمام برسانیم.

در ادامه جلسه نیز اساتید و کارشناسان حاضر، به مباحث تاریخی، توصیفی و پژوهشی مورد نیاز استان در دوران دفاع مقدس پرداختند و خواهان سرعت بخشی و دقت نظر در این اقدام اساسی برای تاریخ خوزستان و کشور شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار